ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیشروی ارتش سوریه در غرب این کشور

ارتش سوریه تمامی سلاح‌ها، تجهیزات و مهمات نظامی نیروهای دشمن را در این حمله نابود کرده است. افزون بر این ۵۰ تن از پیکارجویان دشمن نیز در این حمله کشته شدند.

ارتش سوریه با پشتیبانی جنگنده‌های روسی در بخش‌های مهمی از غرب این کشور موفق به پیشروی شده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه که در بریتانیا مستقر است، ضمن اعلام این خبر گفت: «پس از درگیری‌های مرگبار میان ارتش سوریه که از حمایت حزب‌الله لبنان برخوردار است با پیکارجویان مخالف رژیم اسد، در نهایت ارتش سوریه موفق به تصرف منطقه کوهستانی استراتژیک «تل سکیک» در استان ادلب شد.

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) نیز اعلام کرد «با حملات گسترده جنگنده‌های روسیه به مواضع «سازمان‌های تروریستی» و «عملیات گسترده نظامی» ارتش سوریه بر روی زمین، اکنون منطقه تل سکیک در تصرف کامل ارتش سوریه قرار دارد.»

بر اساس این گزارش، ارتش سوریه تمامی سلاح‌ها، تجهیزات و مهمات نظامی نیروهای دشمن را در این حمله نابود کرده است. افزون بر این ۵۰ تن از پیکارجویان دشمن نیز در این حمله کشته شدند.

شبکه تلویزیونی«المیادین» لبنان نیز اعلام کرد، یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله در جریان این درگیری‌ها کشته شده است.

رویترز به نقل از یک منبع امنیتی در سوریه نوشت: «فرد کشته شده، فرمانده عملیات حزب‌الله در استان ادلب بوده است. بر طبق این گزارش تنها در ماه جاری بیش از سه هزار نفر از نیروهای حزب الله لبنان در کنار ارتش سوریه برای جنگ در این کشور بسیج شده‌اند.»

اکثر مناطق استان ادلب در حال حاضر در کنترل «جیش الفتح» قرار دارد. جیش الفتح ائتلافی از گرو‌های تندروی اسلامی از جمله جبهه النصره، شاخه سوریه القاعده است.

رویترز در گزارش خود می‌نویسد: «حزب‌الله لبنان به همراه نیروهای نظامی ایران و با پشتیبانی جنگنده‌های روسی در پی بازپسگیری مناطق شیعه‌نشین در بخش‌هایی از غرب سوریه هستند».

روسیه از هفته گذشته حملاتی هوایی را در سوریه را آغاز کرده که به گفته آمریکا، تنها ۱۰ درصد آنها علیه موضع داعش بودند. غرب روسیه را سرزنش می‌کند که با دخالت نظامی در سوریه، موجب تضعیف گروه‌های مخالف اسد به ویژه گروه‌های معتدل، و تقویت داعش خواهد شد.

حملات هوایی روسیه نیز بر مناطقی مثل« حماه»،«حمص» و ادلب متمرکز شده که نیروهای داعش حضور کم‌رنگی در این مناطق دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    یک دیکتاتور باحمایت حکومت اسلامی ایران مملکتش را نابود و مردمش را کشتار کرد تا بخیال باطل بر مسند قدرت بماند!