ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده سپاه: اگر همدانی نبود جمع کردن فتنه ۸۸ سخت می‌شد

سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسم تشییع جنازه حسین همدانی، از فرماندهان سپاه که در سوریه کشته شد، گفت اگر همدانی نبود «جمع کردن» اعتراضات سال ۱۳۸۸ دشوار می‌شد.

سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسم تشییع جنازه حسین همدانی، از فرماندهان سپاه که در سوریه کشته شد، گفت اگر همدانی نبود «جمع کردن» اعتراضات سال ۱۳۸۸ دشوار می‌شد.

محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران (نفر دوم از راست)

به‌گزارش خبرگزاری فارس، محمدعلی جعفری روز دوشنبه ۲۰ مهر در مراسم تشییع جنازه سردار سرتیپ حسین همدانی در شهر همدان به نقش او در رویدادهای سال ۸۸ و سوریه اشاره کرد.

حسین همدانی عصر روز پنج‌شنبه ۱۶ مهر در حومه شهر حلب سوریه کشته شد. سپاه پاسداران می‌گوید او به‌دست نیروهای گروه دولت اسلامی (داعش) کشته شده است.

فرمانده کل سپاه در سخنان خود تشکیل سپاه «محمد رسول‌الله» در تهران را از مأموریت‌های حسین همدانی دانست و گفت:‌ «بر هم زدن توطئه دشمنان در فتنه ۸۸ از فعالیت‌های بزرگی بود که توسط سردار همدانی انجام شد.»

حسین همدانی

پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ که به ماندن مجدد محمود احمدی‌نژاد در مقام ریاست جمهوری منجر شد، اعتراضات گسترده‌ای به‌مدت چند ماه در شهرهای بزرگ ایران برپا شد. در این دوران ده‌ها نفر کشته و صدها نفر بازداشت شدند. مسئولان حکومتی ایران از این اعتراضات به‌عنوان «فتنه» یاد می‌کنند.

محمدعلی جعفری گفت: «اگر درایت و مدیریت سردار همدانی در عاشورای سال ۸۸ نبود، جمع کردن این فتنه سخت می‌شد.»

درگیری‌های روز عاشورا در دی‌ماه ۱۳۸۸، شدیدترین رویارویی مردم معترض و نیروهای امنیتی ایران از زمان آغاز اعتراضات به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بود.

فرمانده کل سپاه همدانی را «پرافتخارترین شهید» انقلاب اسلامی نامید و گفت: «[او] بعد از غائله ۸۸ و دفع فتنه آرام و قرار نداشت و داوطلبانه برای دفاع از جبهه مقاومت به سوریه رفت» و «پس از انتقال تجربیات و انجام فعالیت‌های مستشاری در سوریه جان خود را تقدیم اسلام کرد».

جعفری با طرح این سئوال که سوریه چه اهمیتی برای ایران دارد حکومت سوریه را «پشتیبان جبهه مقاومت اسلامی» در مقابل اسرائیل دانست و گفت امنیت منطقه غرب آسیا از جمله ایران به سوریه و «محور مقاومت در جبهه انقلاب اسلامی» وابسته است.

او گفت: «باید با تمام توان از این جبهه حمایت کرد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    مرگی ننگین و خفت بار برای هیچ و پوچ ، برای هوس بازیهای ولی امر دزدان جهان در کشورهای دیگر و دخالتهای بی جا و بی اساس که هیچ دست آوردی برای ملت ایران در پی نداشته و نخواهد داشت و الان هم در باتلاق سوریه گرفتار شده و هیچ راه گریزی از آن ندارند . امید است الباقی مزدوران و جیره خواران نظام ولایت و شخص ولی امر دزدان جهان نیز به چنین سرنوشت خفت باری دچار گردیده و هر چه زودتر شر خود را از سر ملتهای جهان کم نمایند .

  • بیژن

    این هم از خدمات و جانفشانیهای فرمانده . گرچه شادی از مرگ دیگری در فرهنگ ما مذموم است اما تصور میکنم آنقدر که مردم از کشته شدن این فرمانده خوشحال شدند از کشته شدن قذافی و اعدام صدام خوشحال نشدند. . قابل توجه فرماندهان زنده سپاه

  • أريا احمدی

    واقعل خوشحال شدم که یکی از جنایتکاران سپاه شیطانی خمینی که در سال 1388 بچه های ملت رو در خیابان ها به قتل رساندن و در زندان ها تجاوز کردن، در سرزمین سوریه قصاص پس داد وبه جهنم فرستاده شد. امیدوارم بقیه مزدورهای سپاه هم چنین عاقبتی در عراق و سوریه پیدا کنند.

  • شهروند درجه سه

    بله ! بفرمایش بنیانگذار نظام مقدس بکشید ما را مردم بیدارتر میشوند ! این سردار اسلام هم در جای خود هر زمان توانست و فرصد داشت این مردم فتنه گر را سرکوب کرد و کشت . این دست آخر هم با پشتیبانی برادر پوتین رهبر مافیایی روسیه ملت فتنه گر سوریه را سرکوب میکرد تا حکومت بعثی سوریه ، حکومت ضد ایرانی و ضد سوری سوریه بماند، تا یک عضو از اعضای کنفرانس 2+ 6 خلیج فارس ( یا بقول خودشان عربی ) کم نشود و اسرائیل نتواند سران عرب را اسرگرم و از ایران غافل کند. خداوند روح این شهید را با پیشینیانش خمینی و بهشتی و آیت و لاجوردی و محمدی گیلانی و دیگر سرکوب کنندگان و کشندگان این مردم فتنه گر محشور کند.