ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عفو بین‌الملل شبه‌نظامیان کرد سوریه را متهم به جنایت جنگی کرد

به‌گفته سازمان عفو بین‌الملل، شبه‌نظامیان کرد «یگان‌های مدافع خلق» (YPG) هزاران غیرنظامی را در شمال سوریه از روستاها بیرون کشیده و خانه‌های آن‌ها را ویران کرده‌اند. شبه‌نظامیان کرد این اتهامات را رد کرده‌اند.

به‌گفته سازمان عفو بین‌الملل، شبه‌نظامیان کرد «یگان‌های مدافع خلق» (YPG) هزاران غیرنظامی را در شمال سوریه از روستاها بیرون کشیده و خانه‌های آن‌ها را ویران کرده‌اند. شبه‌نظامیان کرد این اتهامات را رد کرده‌اند.

«یگان‌های مدافع خلق» در سال جاری میلادی موفقیت‌هایی در جنگ با گروه «دولت اسلامی» (داعش) داشته‌اند.

به‌گزارش رویترز، سازمان عفو بین‌الملل روز سه‌شنبه ۱۳ اکتبر / ۲۱ مهر در بیانیه‌ای «یگان‌های مدافع خلق»، نیروی نظامی کردها در سوریه را به نقض حقوق بشردوستانه بین‌المللی و «جنایت جنگی» متهم کرده است.

«یگان‌های مدافع خلق» که به حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) نزدیک‌اند در جنگ با گروه «دولت اسلامی» (داعش) نقش مهمی ایفا می‌کنند و در سال جاری میلادی موفقیت‌هایی نیز در این زمینه داشته‌اند.

سازمان عفو بین‌الملل «یگان‌های مدافع خلق» را متهم می‌کند که پس از تصرف روستاها، به‌ویژه ساکنان غیرکرد را از روستاها اخراج کرده‌اند. دلیل این اقدام ظن به این افراد در همکاری با داعش بوده است.

این سازمان مدافع حقوق بشر می‌گوید در این‌باره با ۳۷ نفر از ساکنان شهرهای حسکه و رقه در سوریه مصاحبه کرده است.

شبه‌نظامیان کرد پس از آن تهدید کرده‌اند که از ائتلاف بین‌المللی ضدداعش به رهبری آمریکا درخواست حمله هوایی کرده‌اند.

یک سخنگوی «یگان‌های مدافع خلق» اتهامات عفو بین‌الملل را رد کرده است.

«یگان‌های مدافع خلق» به‌تازگی با چندین گروه سوری ـ عرب از شورشیان یک اتحاد نظامی علیه داعش تشکیل داده‌اند. آن‌ها می‌خواهند در آینده تحت نام «نیروهای دمکراتیک سوریه» فعالیت کنند.

آمریکا با جنگنده‌های خود از نبردهای شبه‌نظامیان کرد و عرب پشتیبانی کرده است. اکنون به‌نظر می‌رسد که آمریکا این حمایت‌ها را گسترده‌تر کرده و ۵۰ تن مهمات برای شورشیان در شمال سوریه ارسال کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارو

    در متن خبر هم آمده که آنها نیروهایی را دستگیر و اخراج کرده اند که با داعش همکاری کرده اند. تأکید عفو بین الملل بر قومیت این افراد یک شیطنت است. نیروهای ی.پ.گ و ی.پ.ژ فقط کردها نیستند که بخواهند با تکیه بر قومیت دست به چنین رفتاری بزنند. آنها مجموعه ای از نیروهای عرب و کرد و آشوری و ترک هستند و سیستم سیاسی که ایجاد کرده اند سیستمی قومیت محور نیست و همه قومیت های منطقه به یکسان در آن نقش دارند. همانطور که در متن هم تأکید شده اخراج این افراد به دلیل همکاری با داعش بوده و متأسفانه به دلیل ریشه های هویتی سیاست در خاورمیانه همیشه این بحث های هویتی پیش می آید. در همین فضا هم هست که متأسفانه باید گفت عرب های سوریه بیشتر از کردها به داعش پیوسته اند و طبیعی است که وقتی سرکوب داعش صورت می گیرد، داعشی های عرب بیشتر سرکوب شوند. این به سبب عرب بودن آنها نیست، بلکه به سبب داعشی بودن آنهاست. باز هم متأسفانه برخی از ناسیونالیست های افراطی هم منتظر ماهی گرفتن از آب گل آلود هستند و فوراً دعواهای حزبی شان را این وسط مطرح می کنند، بدون آنکه به ریشه های اجتماعی این مسائل توجه بکنند.

  • مجید

    دوستان جهت بررسی صحت این خبر میتواننند گزارش هایی که از این گروه تروریستی جدا شدن بخوانند چه با افراد میکردنبدبخت مردم بین دوگروه تروریستی گیر کردن خدا به دادشان برسد