ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مهاجمان فلسطینی دو شهروند اسرائیلی را کشتند

خشونت در اورشلیم (بیت‌المقدس) شدت بیشتری گرفته است. فلسطینی‌ها با سلاح‌های سرد و گرم چندین حمله به رهگذران و سرنشین‌های اتوبوس‌ انجام دادند و دست‌کم دو اسرائیلی را کشتند.

خشونت در اورشلیم (بیت‌المقدس) شدت بیشتری گرفته است. فلسطینی‌ها با سلاح‌های سرد و گرم چندین حمله به رهگذران و سرنشین‌های اتوبوس‌ انجام دادند و دست‌کم دو اسرائیلی را کشتند.

در دو هفته گذشته دست‌کم شش اسرائیلی و بیش از ۲۰ فلسطینی کشته شده‌اند.

سایت اسرائیلی «ینت‌نیوز» و رادیوی این کشور روز سه‌شنبه ۱۳ اکتبر / ۲۱ مهر از دو حمله تروریستی خبر دادند که در جریان آن دست‌کم دو شهروند اسرائیلی و یک مهاجم فلسطینی کشته شدند.

در این حملات ۲۰ نفر زخمی شدند که وضعیت جسمانی شش نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

در یکی از این حملات دو مهاجم فلسطینی به سرنشینان یک اتوبوس با سلاح گرم و چاقو حمله کردند و یک مرد ۶۰ ساله را کشتند. با حمله پلیس اسرائیل یکی از مهاجمان کشته و دیگری زخمی شد.

در حمله دیگر یک مهاجم فلسطینی با خودروی خود به سوی مردم ایستاده در یک ایستگاه اتوبوس حرکت کرد و سپس با چاقو به آن‌ها حمله‌ور شد. به‌گفته نیروهای امدادگر در جریان این حمله یک مرد رهگذر کشته شد و یک نفر دیگر و همچنین مهاجم زخمی شدند.

کمی پیش از آن در شهر رعنانا، واقع در شمال تل ‌آویو یک فلسطینی با چاقو به یک رهگذر اسرائیلی در نزدیکی یک ایستگاه اتوبوس حمله کرد. حاضران در صحنه پیش از آن‌که پلیس برسد به مهاجم حمله کردند که در نتیجه آن فردی که مورد حمله قرارگرفته بود و مهاجم هر دو زخمی شدند.

درگیری تازه بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها از نیمه ماه سپتامبر سال جاری بر سر حق عبادت در مسجد القصی شدت گرفت. از آن زمان خشونت هر دو طرف شدت گرفته است.

بر اساس توافق اردن و اسرائیل، فقط مسلمان‌ها می‌توانند در مسجد القصی عبادت کنند و یهودی‌ها باید در دیوار قسمت غربی نیایش‌های‌شان را انجام دهند. جریان‌های راست افراطی اسرائیلی و یهودی‌های مذهبی تندرو و محافظه‌کار از مخالفان این توافق‌اند. دور اخیر درگیری‌ها با اعلام یوری آریل، وزیر دست راستی کشاورزی اسرائیل و از حزب «خانه یهودی» مبنی بر این‌که قصد دارد در آستانه سال جدید یهودی روش هشانا وارد مسجد الاقصی شود و در آن‌جا عبادت کند، آغاز شد.

از تاریخ ۳ اکتبر / ۱۱مهر تاکنون ۲۰ حمله فلسطینی‌ها با چاقو رخ داده است. در روز جمعه ۹ اکتبر / ۱۷ مهر نیروهای امنیتی اسرائیلی سه فلسطینی را کشتند. در دو هفته گذشته دست‌کم شش اسرائیلی و بیش از ۲۰ فلسطینی کشته شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ata

    از تیتر خبرتون تعجب میکنه یک انسان باشرف؛ اینکه کسی که از خانه و کاشانه خود آواره میشود مهاجم تلقی میشود و از طرف دیگر کسی که هویت دروغینی برایش ساخته شده به عنوان شهروند. به نظرم بهتر است در انتخاب واژه ها دقت شود اگر واقعا اعتقا شماها بر آزادی و برابری هر انسانی است؛ چرا که هیچ انسان شرافتمند و آگاه از اوضاع زمانه خود؛ نه انسان ها را برتر و پست تر می داند و نه یکی را شهروند و دیگری را که به زور همه چیزشو ازش گرفتن تروریست و مهاجم.