ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نمایندگان مخالف برجام علیه علی لاریجانی بیانیه می‌دهند

نمایندگان مخالف برجام می‌گویند سه تن از مقامات بلندپایه از جمله علی لاریجانی، رئیس مجلس تصمیم گرفتند که جزئیات طرح برجام در مجلس تصویب شود. آن‌ها در حال جمع کردن امضا علیه لاریجانی هستند.

حمید رسایی، نماینده مجلس ایران و از مخالفان طرح برجام در حال جمع‌آوری امضا از نمایندگان برای انتشار بیانیه‌ای علیه علی لاریجانی، رئیس مجلس است.

حمید رسایی، در حال جمع‌آوری امضا از نمایندگان برای انتشار بیانیه‌ای علیه علی لاریجانی است.

کمال‌الدین پیرمؤذن، نماینده مجلس امروز چهارشنبه ۲۲ مهر به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته که رسایی در حال جمع‌آوری امضا برای «زیر سئوال بردن و تخریب رئیس مجلس» به دلیل نقش او در بررسی برجام است.

نمایندگان مجلس در جلسه سه‌شنبه ۲۱ مهر جزئیات این طرح را با ۱۶۱ رأی موافق، ۵۹ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع تصویب کردند.

مخالفان طرح برجام نزدیک به ۲۰۰ پیشنهاد برای حذف یا اصلاح آن آماده کرده بودند اما علی لاریجانی اجازه داد تنها سه پیشنهاد مطرح شود و به همین دلیل مخالفان طرح برای دقایقی به رئیس اعتراض کردند و فضای مجلس متشنج شد اما اعتراض نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری به جایی نرسید.

آن‌ها می‌گویند که شامگاه دوشنبه ۲۰ مهر در نشستی با حضور علی لاریجانی، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و اصغر حجازی، معاون سیاسی و امنیتی دفتر رهبر جمهوری اسلامی تصمیم گرفته شده که جزئیات طرح تصویب شود و پیشنهادها مطرح نگردد.

روزنامه شرق در روایتی از تصویب جزئیات طرح برجام و نقش علی لاریجانی در «کوتاه کردن دست مخالفان» در اصلاح این طرح، نوشته هنگامی که جزئیات طرح تصویب شده، حمید رسایی در حالی که به علی لاریجانی اشاره می‌کرده، خطاب به روح‌الله حسینیان، یکی دیگر از نمایندگان مخالف برجام گفته: «گفتم این نمی‌گذارد.»

ابراهیم کارخانه‌ای، یکی از نمایندگان مخالف طرح برجام نیز گفته در بیانیه‌ای که حمید رسایی در حال جمع‌آوری امضا برای آن است، امضای نمایندگانی که به این طرح رأی منفی داده‌اند ثبت شده تا افکار عمومی بدانند که کدام یک از نمایندگان به طرح مذکور رأی منفی و کدام یک رأی مثبت داده‌اند.

روزنامه‌های شرق و اعتماد نوشته‌اند نمایندگان مخالف نه تنها در جلوگیری از تصویب جزئیات طرح برجام شکست خوردند بلکه آن‌ها قصد داشتند علیه محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران به هنگام سخنرانی در مجلس شعار بدهند اما ظریف با اشاره لاریجانی، صحن علنی مجلس را ترک کرد و به این ترتیب مخالفان نتوانستند برنامه خود را اجرا کنند.

برجام یا برنامه جامع اقدام مشترک درباره اجرای «توافق هسته‌ای» است. ایران و قدرت‌های جهانی پس از دو سال مذاکرات هسته‌ای فشرده به این توافق دست یافتند.

بر اساس این توافق، ایران باید یک سری محدودیت‌ها در برنامه اتمی خود اعمال کند تا غرب تحریم‌ها را علیه این کشور بردارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.