ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران: هیچ نیروی رزمی در سوریه نداریم

در حالی‌که در روزهای اخیر خبر کشته شدن چند تن از فرماندهان سپاه پاسداران در سوریه منتشر شده، حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه ایران در امور عربی و آفریقا می‌گوید جمهوری اسلامی نیروی رزمی در سوریه ندارد.

در حالی‌که در روزهای اخیر خبر کشته شدن چند تن از فرماندهان سپاه پاسداران در سوریه منتشر شده، حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه ایران در امور عربی و آفریقا می‌گوید جمهوری اسلامی نیروی رزمی در سوریه ندارد.

حسین امیرعبداللهیان: مستشاران نظامی ایرانی تنها به سوری‌ها در آماده شدن برای جنگ با تروریست‌ها مشورت می‌دهند.

حسین امیرعبداللهیان، روز چهارشنبه ۱۴ اکتبر / ۲۲ مهر در گفت‌وگو با روزنامه لبنانی السفیر درباره نقش نظامی ایران در سوریه گفت: «هیچ نیروی رزمی ایرانی در سوریه وجود ندارد و تنها مستشاران نظامی ایرانی متخصص در امور مبارزه با تروریسم در سوریه برای ارائه مشورت حضور دارند.»

این در حالی است که در یک هفته اخیر سردار سرتیپ حسین همدانی، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران، فرمانده پیشین سپاه محمد رسول‌الله تهران و جانشین قرارگاه امام حسین سپاه، فرشاد حسونی‌زاده فرمانده پیشین گردان صابرین و حمید مختاربند مسئول پیشین تیپ یکم «حضرت حجت» سپاه پاسداران اهواز در سوریه کشته شده‌اند.

معاون وزیر امور خارجه ایران گفت: «حضور مستشاران نظامی ایرانی به درخواست دولت سوریه صورت گرفته و تنها به سوری‌ها در آماده شدن برای جنگ با تروریست‌ها و نه گروه مخالفان آقای بشار اسد، مشورت می‌دهند.»

کشته شدن چند تن از فرماندهان سپاه پاسداران در یک هفته اخیر نشان از حضور فعال نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران در نبردهای این روزهای سوریه دارد.

ایران و روسیه از متحدان اصلی حکومت بشار اسد به‌شمار می‌روند و هر دوی این کشورها در هفته‌های اخیر حضور نظامی خود در سوریه را تقویت کرده‌اند. به‌تازگی و پس از انتقال تجهیزات نظامی روسیه به سوریه خبرهای جدیدی از حضور گسترده نیروهای نظامی ایران در خاک سوریه نیز منتشر شد.

روسیه از روز ۳۰ سپتامبر / ۸ مهرماه حملات نظامی خود در سوریه را آغاز کرد. مخالفان حکومت سوریه می‌گویند روسیه فقط به نیروهای «حکومت اسلامی» (داعش) حمله نمی‌کند و مواضع دیگر مخالفان رژیم سوریه را نیز بمباران می‌کند.

ایران از حملات هوایی روسیه کاملاً حمایت می‌کند.

از ابتدای بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ تاکنون، بیش از ۶۰ نفر از اعضای کشته‌شده سپاه‌ پاسداران در این درگیری‌ها، طی مراسم رسمی و یا تشریفات نظامی در ایران به خاک سپرده شده‌اند.

در میان اعضای کشته‌شده سپاه پاسداران اسامی فرماندهان عالی‌رتبه‌ای همچون عبدالله اسکندری، اسماعیل حیدری، محمدعلی الله‌دادی و حسن شاطری دیده می‌شود.

ایران همواره حضور نظامی خود در جنگ سوریه را منکر شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    دروغ میگویند مثل ( با وفاترین دوست انسان ) به درک واصل شدن قاتل جانی حسین همدانی و آن دو مزدور پست فطرت دیگر و همچنین فرمانده ارشد گروهک حزب الله و یکی از ژنرالهای رژیم پوسیده بشار اسد ، تنها ظرف چهل ساعت ، نشان از فرضیه ای میدهد که شاید تخلیه اطلاعاتی مزدوران و عوامل امنیتی که در حادثه منا مفقود شده اند ، باعث آن باشد ، علی الخصوص تخلیه اطلاعاتی جعبه سیاه لبنان و گروهک حزب الله یعنی دکتر رکن آبادی ، چون تاکنون از سرنوشت هیچیک از این مزدوران و جنایتکارانی که در منا گم شده اند هیچ اطلاعی در دست نیست و حاکمیت پوسیده نیز نمیتواند هیچگونه اعتراضی نسبت به سرنوشت این گمشدگان داشته باتشد ، چرا که هیچیک از آنان با پاسپورت واقعی وارد عربستان نشده ، بلکه با هویت و پاس جعلی وارد شده اند و هم اینک دولت عربستان اعلام کرده که این مفقودان اطلاعاتی امنیتی از هیچ کدام از مرزهای عربستان ، اعم از زمینی و هوائی و حتی دریائی وارد خاک عربستان نشده اند و وجود خارجی ندارند و این حضرات جمهوریک اسلامی هم از ترس آبرو ریزی بیشتر هیچ کاری از دستشان بر نخواهد آمد .