ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در سه روز گذشته چندین نفر در ایران اعدام شده‌اند

طی سه روز گذشته علاوه بر اعدام فاطمه سالبهی در شیراز، دو متهم در زندان مرکزی اردبیل و شش زندانی در زندان ندامتگاه مرکزی کرج به دار آویخته شدند. همچنین هفت زندانی جهت اجرای حکم اعدام از زندان پیربنا شیراز به انفرادی‌های زندان عادل‌آباد این شهر منتقل شده‌اند.

روند اعدام‌ها در ایران شدت گرفته است. در سهروز گذشته علاوه بر اعدام فاطمه سالبهی در شیراز، دو زندانی در زندان مرکزی اردبیل و شش  زندانی در زندان ندامتگاه مرکزی کرج به دار آویخته شدند. همچنین  هفت زندانی برای اجرای حکم اعدام از زندانپیربنا در شیراز به انفرادی‌های زندان عادل‌آباداین شهر منتقل شده‌اند.

Execution
اعدام

دادگستری استان اردبیل اعلام کرده است دو زندانی جرائم مواد مخدر که در دو پرونده‌ جداگانه به اتهام خرید، نگهداری و حمل مواد مخدر از نوع هروئین و همچنین مشارکت در حمل و نگهداری مواد مخدر در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اردبیل به اعدام محکوم شده بودند، صبح چهارشنبه ۲۲ مهر ماه در زندان مرکزی این شهر اعدام شدند.

حکم اعدام آن‌ها را دادستان کل کشور تأیید کرده بود. اسامی اعدام‌شدگان اعلام نشده است.

شش زندانی در کرج اعدام شدند

هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گزارش داده است که شش زندانی در زندان ندامتگاه مرکزی کرج به دار آویخته شده‌اند. بهمن کریمی‌زاده، اکبر شفیعی، فرهاد داداشی، نادر صیفی و کیومرث و هادی محمدی، سحرگاه روز دوشنبه ۲۰ مهرماه اعدام شدند. اتهام چهار نفر از این افراد در ارتباط با جرائم مواد مخدر و دو نفر «تجاوز به عنف» عنوان شده است.

این زندانیان روز شنبه ۱۸ مهرماه برای اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شده بودند. هیچ یک از نهاد‌ها و ارگان‌های رسمی مرتبط، درباره پرونده آن‌ها، روند بازداشت، صدور حکم و اجرای آن اطلاع‌رسانی نکردند.

انتقال هفت زندانی برای اجرای حکم اعدام در شیراز

هفت زندانی هم برای اجرای حکم اعدام از زندان پیربنای شیراز به انفرادی‌های زندان عادل‌آباد شیراز منتقل شده‌اند. این هفت زندانی روز سه‌شنبه ۲۱ مهر‌ماه انتقال داده شده‌اند. تاکنون درباره اتهام این افراد خبری منتشر نشده است. بنا بر گزارش هرانا قرار است حکم سه تن از این متهمان در برابر دیدگان مردم شیراز اجرا شود.

دو زندانی مرد نیز همزمان با فاطمه سالبهی به انفرادی‌های عادل‌آباد منتقل شدند. با وجود اجرای حکم فاطمه سالبهی هنوز مشخص نیست حکم دو زندانی مرد هم اجرا شده یا قرار است در زمان دیگری اجرا شود.

فاطمه سالبهی که به اتهام قتل همسر خود در سن ۱۷ سالگی بازداشت شده بود، صبح روز سه‌شنبه ۲۱ مهر در سن ۲۳ سالگی، در محوطه زندان عادل‌آباد شیراز به دار آویخته شد.

طبق آمار سازمان حقوق بشر ایران در ۹ ماه سپری شده از سال جاری میلادی، دست‌کم ۵۴۳ نفر با جرائم مربوط به مواد مخدر اعدام شده‌اند که تنها ۱۴۶ مورد آن توسط رسانه‌های دولتی اعلام شده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.