ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس مجلس ایران قانون اجرای برجام را ابلاغ کرد

در پی تأیید قانون اجرای برجام از سوی شورای نگهبان، علی لاریجانی این قانون را به حسن روحانی ابلاغ کرد. علی‌اکبر صالحی احتمال داد که دوشنبه، روز اعلام پذیرش رسمی برجام باشد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، قانون «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» را برای اجرا به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ابلاغ کرد.

به گزارش تارنمای «خانه ملت»، علی لاریجانی امروز پنج‌شنبه ۲۳ مهر در نامه‌ای به حسن روحانی قانون اجرای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) یا همان توافق هسته‌ای را ابلاغ کرد.

این ابلاغیه پس از نامه آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان به رئیس مجلس در تأیید طرح اجرای برجام ارسال شده است.

شورای نگهبان از صبح چهارشنبه ۲۲ مهر برای بررسی طرح اجرای برجام جلسه گذاشت و در پایان این روز اعلام کرد که آن را «مغایر با قوانین شرع و قانون اساسی» نمی‌داند.

احمد جنتی در نامه خود به لاریجانی نوشت: «مصوبه مجلس در خصوص "اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام" بدون هیچ‌گونه تغییری به تأیید شورای نگهبان رسیده است.»

کلیات طرح اجرای برجام در جلسه علنی روز یکشنبه ۱۹مهر به تصویب مجلس رسید و جزئیات آن نیز در روز سه‌شنبه ۲۱ مهر مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت.

«اجرای برجام از سوی طرفین؛ اواخر آذر یا اوایل دی»

در همین حال علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز پنج‌شنبه ضمن تشکر از مجلس و شورای نگهبان به‌دلیل تصویب و تأیید طرح اجرای برجام، احتمال داد که روز دوشنبه ۲۷ مهر / ۱۹ اکتبر روز اعلام پذیرش رسمی برجام باشد.

صالحی گفت معاونان وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی امروز (پنج‌شنبه) به وین می‌روند و اگر همه چیز طبق روال پیش برود دوشنبه، روز اعلام پذیرش رسمی برجام خواهد بود.

به‌گفته رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اعلام پذیرش رسمی برجام اتحادیه اروپا اعلام خواهد کرد که تحریم‌های خود علیه ایران را لغو کرده و رئیس جمهور آمریکا نیز به‌طور رسمی اعلام می‌کند که بخشی از تحریم‌ها را لغو و بخشی را تعلیق می‌کند.

صالحی افزود: «[آن‌ها] نسبت به این کار متعهد می‌‌شوند، اما تاریخ اجرا را به زمانی می‌گذارند که جمهوری اسلامی ایران طبق تعهدی که در برجام کرده قدم‌هایی را در ارتباط با نطنز، فردو و اراک بردارد که این کار نیز طبق یک نقشه راه طی یک الی دو ماه انجام می‌شود.»

او اظهار امیدواری کرد که اواخر آذرماه یا اوایل دی‌ماه برجام از سوی طرفین اجرایی شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.