ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بحران پناهندگی: توافق اتحادیه اروپا و ترکیه بر سر اصول

اتحادیه اروپا و ترکیه در مورد بحران پناهندگی بر سر اصول یک برنامه مشترک به توافق رسیدند.

اتحادیه اروپا و ترکیه در مورد بحران پناهندگی بر سر اصول یک برنامه مشترک به توافق رسیدند.

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا شامگاه پنج‌شنبه ۱۵ اکتبر / ۲۳ مهر پس از دیدار رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل، ضمن اعلام این خبر گفت: «اتحادیه اروپا در صورت مؤثر بودن سیاست توقف هجوم پناهجویان به اروپا، صدور روادید به شهروندان ترک را تسریع خواهد کرد.»

به‌گفته دیپلمات‌ها، ترکیه برای رسیدگی به وضعیت پناهجویان از اروپا درخواست کمک سه میلیارد یورویی کرده است. ژان کلود یونکر می‌گوید میزان این کمک باید روشن شود. پیشنهاد تاکنونی اتحادیه اروپا یک میلیارد یورو بوده است.

دونالد توسک، رئیس شورای اروپا می‌گوید: «اگر آن‌ها (ترکیه) به ما کمک کنند ما به آن‌ها کمک می‌کنیم.» توسک معتقد است توافق زمانی معنا خواهد داشت که «هجوم پناهجویان» متوقف شود.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز گفته که مبلغ کمک سه میلیارد یورویی در مذاکرات «نقش بازی کرده است».

در جریان جنگ چهار ساله سوریه تاکنون دو میلیون سوری به ترکیه پناه برده‌اند و در ماه‌های اخیر گروه‌هایی از این پناهجویان از مرز یونان خود را به کشورهای اروپایی رسانده‌اند. دونالد توسک افزون بر ترکیه از کمک به اردن، لبنان و کشورهایی که سوری‌ها را پذیرفته‌اند سخن گفت.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنین بر سر حفاظت بهتر از مرزهای اروپا به توافق رسیدند. در بیانیه پایانی نشست اتحادیه اروپا از «راه حل‌های فنی» برای بهتر شدن محافظت از مرزها صحبت شده و «فرونتکس»، نهاد نظارت بر مرزهای اروپا، می‌بایست هر چه سریعتر تیم‌های ویژه‌ای را در این رابطه در مناطقی که پناهجویان متمرکز هستند مستقر کند. بر این اساس پناهجویانی که سرزمین‌های آن‌ها امن شناخته شده و حق پناهندگی ندارند هر چه سریعتر بازگردانده می‌شوند.

گفته می‌شود که ممکن است تغییرات جزئی در بیانیه اتحادیه اروپا وارد شود اما کشورهای عضو درباره سهمیه‌بندی پناهجویان در داخل مرزهای اتحادیه اروپا در این بیانیه سخنی نگفته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.