ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«بازداشت یک نفر در رابطه با پرونده اسیدپاشی اصفهان»

حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور اعلام کرد که یک نفر در رابطه با پرونده اسیدپاشی اصفهان دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شده است.

حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور اعلام کرد که یک نفر در رابطه با پرونده اسیدپاشی اصفهان دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شده است.

اعتراضات خودجوش مردمی در پی اسیدپاشی‌ به روی زنان در اصفهان، در مهرماه سال ۹۳

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) حسین ذوالفقاری شامگاه پنج‌شنبه ۲۳ مهر گفت: «در جریان رسیدگی به پرونده اسیدپاشی اصفهان، بر اساس شواهد و مدارک موجود یک نفر مظنون شناسایی و دستگیر شده است.»

ذوالفقاری گفت این فرد از سوی قربانیان اسیدپاشی شناسایی شده و سایر دلایل و مدارک موجود نیز مظنون بودن این فرد را تقویت می‌کند.

اسیدپاشی‌ به روی زنان در اصفهان، در مهرماه سال ۹۳، هم‌زمان با ارائه طرح امر به معروف و نهی از منکر در مجلس ایران صورت گرفت و بسیاری از منتقدان، این اسیدپاشی‌ها را نتیجه سیاست‌های حکومتی تحت لوای امر به معروف و نهی از منکر علیه زنان و آن‌چه «بدحجابی» تلقی می‌شود، دانستند.

خبرهای غیررسمی از قربانی‌شدن ۱۵ تن در این اسیدپاشی‌ها حکایت داشتند اما خبرگزاری‌های رسمی ایران این قربانیان را چهار نفر عنوان کردند که یکی از آن‌ها جان سپرد.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفته که فرد دستگیر شده در زمینه خرید و فروش موتورسیکلت فعال بوده است.

به‌گفته حسین ذوالفقاری همه مدارک جمع‌آوری شده در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته و باید منتظر ماند تا قاضی پرونده این شواهد را بررسی کند.

مقامات حکومتی ایران در پی بازتاب گسترده خبر اسیدپاشی‌ها در اصفهان ابتدا سعی در محدود نشان دادن آن داشته و مدام از «عامل» این اسیدپاشی‌ها سخن می‌گفتند و نه احتمالاً «عوامل» آن. از آن زمان تاکنون نیز بارها رسانه‌های ایران از بازداشت «مظنون اسیدپاشی» خبر داده‌اند اما بعد معلوم شده که چنین شخصی دستگیر نشده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Mitra

    دلخوشکنی برای اینکه بگن ما به فکریم. اصلا باورتون نشه. چیزی که در ایران نیست عزم کار درست و حسابیه. فساد ملاها همه جا رو گرفته. مردم هم که آمادگی ذاتی برا خراب شدن داشتن. امیدی نمیره

  • شاهد

    ظاهرا یکنفر پیدا کردند که با " بازجویی های فنی" اعتراف کرده اسید پاشی را انجام داده است ! هدف واضح و روشن است بستن پرونده و پایان ماجرا ! اما برای بررسی دقیق این بحران ملی چندین کار لازم است الف : محاکمه علنی با حضور مردم و وکلا ب: در اختیار گداردن کل پرونده و بازجویی ها به محققین و رورزنامه نگاران حوزه جرم و جنایت ج: سخن گفتن و بررسی روانی این شخص از سوی روانشناسان که محقق امور جنایی هستند !