ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احمد جنتی: برجام دیگر مطرح نشود، آن را تمام‌شده تلقی کنیم

آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در نماز جمعه تهران گفت دیگر موضوع برجام یا همان توافق هسته‌ای تمام‌شده باید تلقی شود. او گفت باید هشیار بود که از این پس خواسته‌های بیشتری همچون حقوق برابر زن و مرد و لغو حکم قصاص را از جمهوری اسلامی نخواهند.

آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در نماز جمعه تهران گفت دیگر موضوع برجام یا همان توافق هسته‌ای تمام‌شده باید تلقی شود. او گفت باید هشیار بود که از این پس خواسته‌های بیشتری همچون حقوق برابر زن و مرد و لغو حکم قصاص را از جمهوری اسلامی نخواهند.

احمد جنتی، روز جمعه ۱۶ اکتبر / ۲۴ مهر در نماز جمعه تهران به موضوع تصویب طرح اجرای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) پرداخت و گفت: «باید برجام را تمام‌شده بدانیم و دیگر در جلسات عمومی مطرح نشود و بدانیم که اگر خیر یا شر، کم یا زیاد و خوب یا بد بوده است دیگر باید آن را تمام شده تلقی کنیم و باید پیگیر حقوقمان در برجام باشیم.»

او گفت برجام را نه مجلس که شورای عالی امنیت ملی تأیید کرده و هنوز به امضا و تأیید رهبر جمهوری اسلامی نرسیده است.

جنتی تصویب جزئیات طرح اجرای برجام از سوی مجلس را اقدامی حاشیه‌ای عنوان کرد.

کلیات طرح اجرای برجام روز یکشنبه ۱۹ مهر به تصویب مجلس رسید و سپس در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۲۱ مهرماه مجلس جزئیات آن با ۱۶۱ رأی تصویب شد. شورای نگهبان نیز روز چهارشنبه ۲۲ مهرماه آن را «مغایر با قوانین شرع و قانون اساسی» ندانست.

احمد جنتی با بیان این‌که از این پس پسامدهای برجام را باید در نظر داشته باشیم، گفت: «باید مراقب باشیم که طرف ما عهدشکن است و هزار بهانه می‌آورد تا به پیمانش وفادار نماند.»

او افزود: «اگر مقاومت نکنیم سراغ موضوعات دیگر می‌روند و خواهند گفت که اسرائیل را به‌رسمیت بشناسید، حقوق زن و مرد را مساوی کنید، حکم قصاص را بردارید، ازدواج همجنسان را تأیید کنید و ارتباط خود را با حزب‌الله لبنان و سوریه و عراق قطع کنید.»

دبیر شورای نگهبان لغو تحریم‌ها علیه ایران را مهم‌ترین مسأله برجام دانست و گفت اگر تحریم‌ها لغو نشود به معنای آن است «برجام به کلی نتیجه نداده و بی‌فایده است».

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، روز پنج‌شنبه ۲۳ مهر طرح اجرای برجام را برای اجرا به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ابلاغ کرد.

علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نیز احتمال داد که روز دوشنبه ۲۷ مهر / ۱۹ اکتبر روز اعلام پذیرش رسمی برجام باشد. او اظهار امیدواری کرد که اواخر آذرماه یا اوایل دی‌ماه برجام از سوی طرفین اجرایی شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Bahram

    این پیر سگها وهشتشان از آزادی اندیشه،پوشش و خورد و خوراک است، که در رژیم کشتار اسلامی همه تحت کنترل و قوانین گندیده اسلام اس