ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجارستان مرز خود با کرواسی را بر روی پناهجویان بست

پلیس اسلوونی شنبه ۱۷ اکتبر/۲۵ مهر، اعلام کرد نخستین اتوبوس حامل پناهجویانی که پشت مرزهای بسته مجارستان مانده بودند، از کرواسی وارد اسلوونی شد.

شمار زیادی از پناهجویان پس از آنکه مجارستان مرز خود با کرواسی را بست، روانه اسلوونی شدند. همزمان سازمان عفو بین‌الملل از عملکرد اتحادیه اروپا در قبال پناهجویان انتقاد کرد.

عکس از آرشیو

پلیس اسلوونی شنبه ۱۷ اکتبر/۲۵ مهر، اعلام کرد نخستین اتوبوس حامل پناهجویانی که پشت درهای بسته مجارستان مانده بودند، از کرواسی وارد اسلوونی شد.

اقدام مجارستان برای بستن مرز خود پس از آن صورت گرفت که روز گذشته، سران اروپا با طرح فرستادن نیرو برای جلوگیری از ورود پناهجویان به یونان موافقت نکردند.

به گزارش رویترز، این تصمیم مجارستان نشان‌گر بی‌برنامگی اتحادیه اروپا برای دستیابی به توافق بر سر حل بحران پناهجویانی است که از جنگ و فقر گریخته‌اند.

مجارستان پیش از این مرز‌هایش با صربستان را نیز بسته بود. این کشور از ابتدا مخالفت خود را با طرح اتحادیه اروپا مبنی بر تقسیم ۱۲۰هزار پناهجو میان اعضای اتحادیه ابراز کرده بود.

در پی ورود نخستین اتوبوس حامل پناهجویان به اسلوونی، اینکه پلیس این کشور اعلام کرد: «اتوبوس پناهجویان در مرز با کرواسی متوقف شده تا از پناهجویان ثبت نام شود».

در همین حال مقامات اسلوونی نیز تصمیم گرفتند حمل و نقل ریلی با کرواسی را به منظور محدود کردن ورود پناهجویان به حال تعلیق درآورند.

انتقاد عفو بین‌الملل از اتحادیه

سازمان عفو بین‌الملل ضمن انتقاد از عملکرد اتحادیه اروپا در قبال پناهجویان، از این اتحادیه خواست بیش از آنکه نگران حفاظت از مرزهای خود باشد از حقوق پناهجویان محافظت کند.

عفوبین الملل در این بیانیه از اتحادیه اروپا خواست تا به دنبال «ارائه مسیرهای امن و قانونی برای رساندن پناهجویان به اروپا باشد».

بیانیه انتقادی عفو بین‌الملل یک روز پیش از سفر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به ترکیه منتشر می‌شود. قرار است در این سفر مرکل با دادن امتیازاتی به ترکیه، این کشور را متقاعد سازد تا از ورود مهاجران به مرزهای اتحادیه اروپا جلوگیری کند.

بسیاری از تحلیلگران معتقدند، امتیازات شامل یک بسته کمک مالی و افزایش احتمال عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.