ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بشار اسد با پوتین در مسکو دیدار کرد

سخنگوی کرملین از دیدار غیرمترقبه بشار اسد با ولادیمیر پوتین در مسکو خبر داد. آن‌ها در مورد وضعیت جنگ سوریه و روابط دو جانبه با هم گفت‌وگو کرده‌اند.

کرملین اعلام کرد که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه شامگاه سه‌شنبه ۲۰ اکتبر / ۲۸ مهر در مسکو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دیدار و در مورد وضعیت جنگ سوریه با او گفت‌وگو کرده است.

به‌گزارش رویترز، این نخستین سفر خارجی بشار اسد پس از آغاز جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱ است.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین خبر دیدار اسد و پوتین را روز چهارشنبه ۲۱ اکتبر / ۲۹ مهر اعلام کرد و سفر بشار اسد را «دیدار کاری» نامید. او  نگفت که آیا بشار اسد روز چهارشنبه نیز در مسکو خواهد ماند یا خیر.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز خبر ملاقات پوتین و اسد را تأیید کرد و به نقل از پسکوف نوشت آن‌ها در مورد ادامه عملیات هوایی روسیه در خاک سوریه و هماهنگی آن با عملیات ارتش سوریه گفت‌وگو کرده‌اند.

سخنگوی کرملین گفت: «موضوع طبیعتاً به مبارزه با گروه‌های تندرو تروریست و ادامه عملیات روسیه در حمایت از حملات نیروهای سوریه مربوط می‌شود.» او افزود: «رئیس‌جمهور (پوتین) از جزئیات وضعیت در سوریه و برنامه‌ریزی برای آینده مطلع شد.»

به‌گفته پسکوف «جنبه‌های مختلف روابط دو جانبه مورد بحث قرار گرفت.» سخنگوی کرملین روشن نساخت که دو طرف درباره آینده بشار اسد در قدرت نیز صحبت کرده‌اند یا نه.

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) هم دیدار رهبران دو کشور در مسکو را تأیید کرد.

ولادیمیر پوتین جمعه ۱۶ اکتبر / ۲۴ مهر عملیات هوایی این کشور در خاک سوریه را موفقیت‌آمیز خوانده و گفته بود در این حملات به تروریست‌ها آسیب‌های بسیاری وارد شده است.

روسیه از روز ۳۰ سپتامبر / ۸ مهر عملیات نظامی در سوریه را آغاز کرد. در این مدت روسیه با بمباران هوایی و سپس شلیک موشک‌های کروز از دریای خزر، مخالفان حکومت اسد را هدف گرفته است.

نبرد نیروهای دولتی سوریه با پشتیبانی هوایی روسیه در حال حاضر در اطراف شهر حلب جریان دارد. سازمان ملل هشدار داده است که ده‌ها هزار نفر از مردم سوریه از این منطقه گریخته‌اند و به کمک‌های فوری نیاز دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    یک دیکتاتور باحمایت حکومت اسلامی  و از جیب مردم ایران مملکتش را نابود و مردمش را کشتار کرد تا بخیال باطل بر مسند قدرت بماند!

  • شهروند درجه سه

    به به ! به به ! رزمندگان اسلام ! برادران حاج آقا پوتین و فشار اسد ! چطوری حاج پوتین ! صل علی محمد یار امام خوش آمد ! برادر لاوروف کجاست ؟ برادر بشار ! چه رخت و لباسی ! چه کراواتی ! سفر مسکو خوش بگذرد ! بدجنس پول این ولخرجی ها را از کجا میاری ؟! ملت فتنه گر ایران چنین لباسهایی را در خواب هم نمی بیند ! کراوات که چه عرض کنم ؛ بقول آیت اله العظما شکرالعلما مکار شیرازی ، کراوات برای ملت فتنه گر ایران حرام اندر حرام است ! ولی برای برادران بشار اسد و برادران غزه ای خیلی هم خوب است. پولش را هم از یارانه ملت فتنه گر ایران میدهند. البته آن مقدار که هنوز قطع نشده ! آخر دارند یارانه این مردم فتنه گر را کم کم قطع می کنند ! فقط هزینه شماها که نیست. باید هزینه خدمات حوزه علمیه قم و هزینه شورای سیاستگذاری حوزه علمیه و هزینه سیاستگذاری ائمه جمعه و .... و هزیه علما و ... وهزینه مجمع جهانی اهل بیت و مجمع جهانی حضرت علی اصغر و جمعیت المصطفی و .... و بازسازی عتبات عالیات و هزینه ساخت صدها مسجد و ... هم در بیاید. هزینه بیت مقام عظما هم بجای خود. به به ! به به ! حاج آقا لاوروف هم هست ! صبر کنید برادر لاری جانی ( یعنی آن یکی برادر، آن برادر که در مجلس شورا است ) هم در راه است ، با هیأت همراه بنمایندگی از ولی امر مسلمین جهان ! جمعتان جمع ! ببرید پول ما را ! ملت بیدارتر می شود ! سید حسن آقا نصراله را هم ببرید . شاید هم باشد و نشان ندهید ! برادر حاج آقا پوتین خودش وارد است ! آقا نگذارید این آمریکا وارد شود . نمی شود به این اوباما اعتماد کرد ! مقام عظمای رهبر مسلمین جهان این همه زحمت کشیدند تا امریکا را از ایران بیرون کردند تا شماها باشید و مزاحم هم نداشته باشید. واقعا با این همه زحمتی که حکومتهای روسیه در این 200 برای ایران کشیدند و حقوقی که به گردن ما دارند باید حالاحالاها در ایران باشند و باید کمک کرد تا نفوذشان در منطقه بیشتر شود ، البته با هزینه ملت فتنه گر ایران. برادران چینی را هم دعوت کنید . رهبرشان رفته انگلیس . خوب اونور را هم باید داشت . تا فیلتر شکن ما از کار نیفتاد خدا حافظی کنم .