ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فولکس‌واگن فروش خودروهای نو را متوقف کرد

کارخانه فولکس واگن از نمایندگی‌های خود در سطح اروپا خواسته فروش کلیه خودروهای نمره‌گذاری نشده و واجد نرم‌افزار دستکاری میزان آلاینده‌ها را متوقف سازند.

در پی جنجال آلاینده‌های خودروهای دیزلی، کارخانه فولکس واگن از نمایندگی‌های خود در سطح اروپا خواست تمامی خودروهای نمره‌گذاری نشده واجد نرم‌افزار تقلب در میزان آلاینده‌ها را متوقف سازند.

در بعضی از کشورهای اروپایی، پیش از ابلاغ دستورالعمل یاد شده هم، فروش خودروهای دیزلی فولکس‌واگن متوقف شده بود. طبق اظهارات سخنگوی این کنسرن، این امر شامل «تعداد بسیار محدودی از خودروها» خواهد شد، چرا که اغلب خودروهای جدید از استاندارد آلایندگی یورو۶ استفاده می‌کنند و تقلب نرم‌افزاری شامل‌ آن‌ها نمی‌شود. همچنین در «موارد نادر» احتمال دارد که ارسال بعضی از خودروهای سفارش‌شده فعلا صورت نگیرد.

یکی از  ادارات زیرمجموعه‌ وزارت حمل و نقل آلمان، در واکنش به رسوایی دستکاری سیستم سنجش آلاینده‌های خودروهای دیزلی، فولکس‌واگن را ملزم به انجام فراخوانی جهت رفع مشکل آلاینده‌ها کرده است. این دستورالعمل شامل ۲،۵ میلیون خودرو در آلمان می‌شود.

در کل اروپا میزان خودروهایی که ملزم به مراجعه به تعمیرگاه‌ها هستند بر ۸،۵ میلیون بالغ می‌شود. این فراخوان گسترده احتمالا در اوایل سال ۲۰۱۶ انجام خواهد شد. این تعداد خودرو در ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا پراکنده هستند و  خودروهای معیوب قرار است به تدریج از ماه ژانویه به کارخانه باز گردند.

سود کنسرن فولکس واگن در سال ۲۰۱۴ برابر با ۱۱ میلیارد یورو بود اما رسوایی ناشی از افشای تقلب در سنجش‌ آلایندگی خودروهای دیزلی، به کاهش ۲۷ میلیارد یورویی ارزش سهام و استعفای مارتین وینترکورن، رئیس هیات مدیره این کنسرن انجامید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    چندی پیش وزیر خارجه المان به بهانه میانجگیری در طرفین مرطبت در جنگ پر منفعت سوریه راهی ایران شد ولی دلیل اصلی فروش اتومبیل های باد کرده فولکس واگن به فرزندان علی خامنه ای بود و بعد از عقد قرارداد در بازار کثیف تهران حضور یافتند و از ذباله دانی کالاهای چینی واستوکی و تقلبی چینی دیدن کردند و چند قالی بافته شده به دست دختربچه های از سواد یادگیری محروم شهرستانی امت اسلامی خریداری کردند.