ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احتمال تحریم‌ تازه ایران به دلیل آزمایش موشک عماد

آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان از کمیته تحریم‌های ایران در شورای امنیت سازمان ملل خواستند علیه آزمایش موشکی ایران که به‌گفته آن‌ها ناقض تحریم سازمان ملل است، اقدام کند.

آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان روز چهارشنبه ۲۱ اکتبر / ۲۹ مهر از کمیته تحریم‌های ایران در شورای امنیت سازمان ملل خواستند علیه آزمایش موشکی ایران که به‌گفته آن‌ها ناقض تحریم سازمان ملل است، اقدام کند. به گزارش رویترز، این چهار کشور در نامه‌ای که شامل جزئیاتی درباره پرتاب این موشک است، گفته‌اند که این موشک بالستیک «قادر به حمل سلاح هسته‌ای است.»

ایران هفته گذشته اقدام به آزمایش یک موشک بالستیک به نام «عماد» کرد.

ایران هفته گذشته اقدام به آزمایش یک موشک بالستیک به نام «عماد» کرد.

وزارت دفاع ایران می‌گوید این موشک قرار است جایگزین موشک «شهاب-۳» شود. به گفته وزارت دفاع، این موشک در ایران ساخته شده و تا لحظه برخورد به هدف قابل هدایت و کنترل است.

کشورهای غربی در نامه خود به شورای امنیت سازمان ملل نوشته‌اند که آزمایش این موشک، تخلف از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است.

قطعنامه ۱۹۲۹ سازمان ملل، ایران را از انجام آزمایش‌های موشک‌های بالستیک که قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای دارند، منع کرده است.

پنج روز پیش نیز باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، با انتقاد از آزمایش موشکی اخیر ایران گفته بود تهران بار‌ها محدودیت‌های مرتبط با آزمایش‌های موشکی را نقض کرده است.

حسین دهقان، وزیر دفاع ایران هفته گذشته گفته بود: «ما برای افزایش قدرت دفاعی و توان موشکی خود از هیچ‌کس اجازه نمی‌گیریم و برنامه‌های دفاعی خود را به‌ویژه در حوزه موشکی با قاطعیت دنبال می‌کنیم که موشک عماد یکی از مصادیق برجسته آن محسوب می‌شود.»

دیپلمات‌ها می‌گویند اگر تخلف ایران از قطعنامه‌های سازمان ملل ثابت شود، ممکن است کمیته تحریم چند فرد یا شرکت دیگر ایرانی را به فهرست تحریم‌ها اضافه کند.

این دیپلمات‌ها در عین حال می‌گویند که ممکن است روسیه و چین مانع تصویب چنین تصمیمی شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.