ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد کاخ سفید از سخنان نتانیاهو درباره هولوکاست

پیش از ملاقات نتانیاهو با جان کری و فرانک والتر اشتاین‌مایر در برلین، واشنگتن از اظهارات اخیر نخست‌وزیر اسرائیل درباره هولوکاست انتقاد کرد.

پیش از ملاقات نتانیاهو با جان کری و فرانک والتر اشتاین‌مایر در برلین، واشنگتن از اظهارات اخیر نخست‌وزیر اسرائیل درباره هولوکاست انتقاد کرد.

سخنان نتانیاهو درباره هولوکاست در میان تاریخ‌شناسان، فلسطینی‌ها و یهودیان در اسرائیل نیز مورد انتقاد قرار گرفت.

جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت سخنان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل درباره مسئولیت اصلی جنایات هولوکاست «با داده‌های علمی مطابقت ندارد».

نتانیاهو در کنگره جهانی صهیونیسم گفته بود آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی قصد نداشت یهودیان را نابود کند بلکه خواهان تبعید آن‌ها بود. نخست‌وزیر اسرائیل افزوده بود حاج امین‌الحسینی، مفتی اعظم بیت‌المقدس (اورشلیم) در ۱۹۴۱ به هیتلر پیشنهاد داد که یهودیان را بسوزاند.

نتانیاهو روز چهارشنبه در آغاز سفر خود به آلمان آن‌چه گفته بود را تکرار نکرد بلکه گفت: «هیتلر مسئول هولوکاست است و هیچ کس نباید به هیچ وجه آن را رد کند.»

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در نشست رسانه‌ای مشترک با نتانیاهو گفت دولت فدرال و خود او نازی‌ها را مسئول «نابودی تمدن» می‌دانند. مرکل گفت: «ما بر این باوریم که آلمان مسئول هولوکاست بوده است.»

سخنان نتانیاهو درباره هولوکاست در میان تاریخ‌شناسان، فلسطینی‌ها و یهودیان در اسرائیل نیز مورد انتقاد قرار گرفت.

روابط آمریکا و اسرائیل همواره بسیار نزدیک بوده است اما در ماه‌های گذشته اختلاف‌هایی میان آن‌ها بر سر مذاکرات هسته‌ای با ایران شکل گرفت. اسرائیل از این مذاکرات و رسیدن به توافق با ایران انتقاد می‌کرد در حالی که آمریکا مدافع آن بود. آمریکا همچنین در ماه‌های اخیر علیه شهرک‌سازی‌های اسرائیل در مناطق اشغالی نیز موضع گرفته است با این حال واشنگتن تمایلی به فشار سیاسی به دولت اسرائیل نشان نداده است.

بنیامین نتانیاهو، امروز پنج‌شنبه ۲۲ اکتبر / ۳۰ مهر در آلمان با جان کری و فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیران امور خارجه آمریکا و آلمان دیدار خواهد کرد تا درباره تنش‌های اخیر میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها گفت‌وگو کند.

خشونت‌ها بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها از ابتدای ماه اکتبر آغاز شده و تاکنون بیش از ۴۵ فلسطینی و هشت اسرائیلی کشته شده‌اند. در این مدت اسرائیل ۴۹۰ فلسطینی را بازداشت کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • naseem

    ظاهرا اوباما مهره ای است که دستورات جناح خاصی را اجرا میکند: به نوشته ویکی لیکس آقای برنان در سال ۲۰۰۸ حامی مالی مبارزات انتخاباتی آقای اوباما شد. همان سال، شرکت او، شروع به دادن مشاوره امنیتی به مبارزات انتخاباتی آقای اوباما کرد.!! به نوشته ویکی لیکس در همین دوره است که بسیاری از سیاست های مهم استراتژیک دولت اوباما از جمله در مورد ایران شکل گرفت. او در سال ۲۰۰۹ دستیار آقای اوباما در سازمان امنیت ملی و مقابله با تروریسم شد تا زمانی که در سال ۲۰۱۳ مدیریت سی‌آی‌ای را به دست گرفت!. آقای برنان به تاریخ ۱۸ نوامبر سال ۲۰۰۷ تحت عنوان "معمای ایران" نوشته: از جمله دیده شده که ایران دارای توانایی بالقوه برای توسعه سلاح های اتمی است و برای پیش بردن منافعش از طریق بازی با کارت تروریسم موقعیت آن را به عنوان یک کشور مسئول !! تضعیف می کند و تقریبا همه اعمالش را، حتی وقتی در حال تعقیب منافع مشروع سیاسی !، اقتصادی و استراتژیک است زیر سوال می برد، و ایالات متحده چاره ای جز یافتن راهی برای همزیستی - و کنار آمدن - با هر دولتی که در تهران سر کار باشد، ندارد!.  و توصیه می کند لحن کلام مقابل ایران را "ملایم" کند و از جورج بوش رئیس جمهور وقت آمریکا به خاطر قرار دادن ایران در "محور شرارت" انتقاد می کند!

  • آذر

    اين آقا بهروز حقيقت مسلم را ميداند برغم آنكه دنيا خلاف آن را ميگويد.

  • بهروز

    اتحاد مسلمانان به رهبری حاج امین الحسینی (معروف به مفتی هیتلر) با هیتلر و تشکیل سپاه اس اس مسلمان خبر تازه ای نیست. این حقیقتی است که هیتلر (که یک هیولا بود) قصد تبعید یهودیان را داشت و این حقیقتی است که حاج امین الحسینی بود که هیتلر را تشویق به نابودی یهودیان کرد. سپاه اس اس مسئول هولوکاست بود وسپاه اس اس مسلمان هم قسمتی از تشکیلات سپاه اس اس بود. با یک جستجو در گوگل میتوانید عکس ملاقات حاج امین را با هیتلر و هچنین بازدید حاج امین از سپاه اس اس مسلمان را دید. وامید اینکه حقیقت بیش از پیش افشا شود.