ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

لاوروف: در نشست وین از برکناری اسد صحبتی نشد

نشست چهارجانبه آمریکا، روسیه، ترکیه و عربستان در وین که به منظور یافتن راه‌حلی برای بحران سوریه تشکیل شد، به توافقی برای برکناری اسد دست نیافت.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار چهارجانبه وزیران امور خارجه آمریکا، روسیه، ترکیه و عربستان سعودی در وین اعلام کرد که در جریان مذاکرات‌، حرفی از برکناری بشار اسد از قدرت نشد.

نشست چهارجانبه آمریکا، روسیه، ترکیه و عربستان سعودی در وین

این نشست جمعه ۲۳ اکتبر / اول آبان و پس از دیدار دوجانبه لاوروف و جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا درباره سوریه برگزار شد.

به‌گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، لاوروف گفت: «گمانه‌زنی‌ها قبل از برگزاری این نشست صورت گرفته بود.»

او افزود: «شایع شده که در این‌جا بر سر این‌که رئیس‌جمهور بشار اسد در یک مهلت زمانی مشخص از قدرت باید کناره‌گیری کند توافق شده است. اما این درست نیست.»

لاوروف با بیان این‌که طرفین مذاکره مواضع خود را تکرار کردند، گفت: «رئیس جمهوری روسیه در تازه‌ترین سخنرانی خود در این‌باره کاملاً روشن کرد که اگر بر روی برکناری رژیم‌ها و رهبران کشورها متمرکز شویم، تجربه عراق و لیبی تکرار خواهد شد و ما می‌دانیم که چنین رویکردی به کجا منجر خواهد شد.»

وزیر امور خارجه روسیه گفت این کشورها همچنان در بحران عمیقی گرفتارند «بنابر این، موضع ما در یک فرمول بسیار ساده خلاصه می‌شود: درباره سرنوشت سوریه، رئیس جمهوری سوریه، و دیگر شخصیت‌ها مردم سوریه خود باید تصمیم بگیرند.»

جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان نیز  همین موضع روسیه را دارند و در کنار این کشور از حکومت بشار اسد به‌طور فعال و به‌شکل نظامی دفاع می‌کنند. در سوی دیگر آمریکا، ترکیه و عربستان سعودی مخالف بقای اسد هستند.

عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی نیز سخنان لاوروف را تأیید کرد و گفت در این مذاکرات درباره سرنوشت بشار اسد توافقی نشد.

وزیر خارجه سعودی روز گذشته، پنج‌شنبه ۲۲ اکتبر / ۳۰ مهر بشار اسد را دلیل اصلی گسترش حضور داعش در سوریه دانست و گفت: «اگر بخواهیم داعش از بین برود، اسد را باید برکنار کنیم.»

او افزود: «ما خواستار تمامیت ارضی سوریه و حفاظت از نهادهای دولت این کشور هستیم.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.