ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک شهروند ایرانی-آمریکایی به هشت سال حبس محکوم شد

به گفته دادستان‌ها، خزاعی قصد داشت ۱۵۰۰ سند سری تجاری و ۶۰۰ سند حساس نظامی را به ایران بفرستد.

مظفر خزاعی، شهروند ایرانی-آمریکایی از سوی دادگاهی در آمریکا به اتهام «تلاش برای انتقال اطلاعات و قطعات حساس نظامی آمریکا به ایران» به هشت سال و یک ماه حبس محکوم شد.

خبرگزاری رویترز، جمعه اول آبان گزارش داد که این حکم از سوی دادگاهی در ایالت «کانکتیکات» آمریکا صادر شده و خزاعی نیز اتهام خود را پذیرفته است.

این شهروند ایرانی- آمریکایی در حالی به هشت سال و یک ماه حبس محکوم شده است که دادستان‌ها‌ برای او درخواست ۱۰ سال حبس کرده بودند.

به گفته دادستان‌ها خزاعی قصد داشت ۱۵۰۰ سند سری تجاری و ۶۰۰ سند حساس نظامی را به ایران بفرستد.

مظفر خزاعی ۶۱ ساله پیشتر به عنوان مهندس در یکی از شرکت‌های پیمانکار دفاعی آمریکا به نام «پرات‌اند ویتنی» کار می‌کرد. او در ژانویه سال ۲۰۱۴ هنگام خروج از آمریکا به دلیل اینکه «قطعاتی حساس مربوط به موتور جنگنده‌های اف‌۳۵ و اف‌۲۲ را همراه داشت» بازداشت شد.

خزاعی افزون بر این متهم شده که با طرف‌های ایرانی «ایمیل‌هایی حاوی اطلاعات حساس رد و بدل کرده است». اما خزاعی در دادگاه گفته که این اطلاعات را با هدف ارسال معرفی‌نامه‌اش برای تدریس به دانشگاهی در تهران فرستاده است.

ونیسا برایانت، قاضی منطقه‌ای آمریکا حکم داده است که این شهروند پس از پایان دوره محکومیت باید سه سال نیز تحت نظر قرار بگیرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهروز

    باید به ۸۰ سال محکوم میشد.