ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موج هوای سرد و «شرایط سخت جوی» در خاورمیانه شش کشته برجای گذاشت

کارشناسان هواشناسی پیش‌بینی می‌کنند که این موج بارش شدید و ناپایداری جوی به سمت شرق و دیگر نقاط خاورمیانه پیش‌روی خواهد کرد.

در اولین روز از ورود توده هوای سرد به خاورمیانه، شرایط جوی این منطقه بحرانی شد و شش کشته برجای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این موج جوی سرد و طوفانی که از یکشنبه ۲۵ اکتبر/ سوم آبان به سمت خاورمیانه در حال پیش‌روی است، موجب خسارات فراوان در لبنان، اسرائیل و مصر شد.

در اثر باران و طوفان شدید در استان‌های مختلف مصر دولت مصر بندر عین سوخنا در جنوب کانال سوئز را تعطیل کرد.

مقامات مصری وضعیت جوی شهر اسکندریه را نیز بحرانی گزارش دادند. آب‌گرفتگی معابر در این شهر موجب شد پنج تن در اثر برق‌گرفتگی جان دهند. یک مسئول ارشد سازمان بهداشت این کشور نیز از مرگ یک قاضی «به دلیل غرق شدن در سیل» خبر داد.

در اسرائیل نیز طوفان و بارش شدید تگرگ باعث شد چندین جرثقیل در مناطق مختلف سقوط کنند. قطر هر یک از دانه‌های تگرگ «به اندازه یک توپ بیس‌بال» گزارش شده است.

بر اثر سقوط این جرثقیل‌ها خسارات متعددی به اتومبیل‌ها و ساختمان‌ها وارد آمده است. تاکنون گزارشی از شمار دقیق مجروحان منتشر نشده است.

رسانه‌های اسرائیل سرعت باد را ۱۰۰ کیلومتر در ساعت اعلام کردند.

آب‌گرفتگی معابر و مشکل دفع زباله در لبنان

در اثر بارش شدید باران در لبنان و آب‌گرفتگی معابر، سیلاب‌ها با پسماندهای زباله ادغام و در سطح شهر پخش شد.

فعالان محیط زیست «جنبش You Stink» تصاویری از کیسه‌های پاره و زباله‌هایی که در خیابان‌های بیروت، پایتخت لبنان، همراه با سیلاب پخش شده‌اند را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند.

در این ویدئوها رودخانه بیروت به شکل «یک کانال فاضلاب بزرگ روباز» دیده می‌شود.

لبنان طی ماه‌های اخیر با مشکل جدی دفع زباله روبه‌رو است. «بحران زباله» در این کشور موجی از اعتراضات را علیه دولت این کشور به همراه داشته است. معترضان دولت را به فساد و نالایق بودن متهم می‌کنند.

کارشناسان هواشناسی پیش‌بینی می‌کنند که این موج بارش شدید و ناپایداری جوی به سمت شرق و دیگر نقاط خاورمیانه پیش‌روی خواهد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اصغری

    سایتهای هواشناسی خارجی از حدود سه شنبه -جهارشنبه این وضع بارانی و برفی را برای ایران هم پیش بینی کردن. حتی برای بعضی نقاط غرب کشور بارندگی بیش از ۳۰۰ میلیمتر در طول هفت روز پیش بینی کردن.