ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کسری نوری، زندانی سیاسی در ایران آزاد شد

کسری نوری، زندانی سیاسی و از فعالان حقوق دراویش گنابادی، روز سه‌شنبه پنجم آبان از زندان آزاد شد.

کسری نوری، زندانی سیاسی و از فعالان حقوق دراویش گنابادی، روز سه‌شنبه پنجم آبان از زندان آزاد شد.

کسری نوری آخرین بار در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ بازداشت شد.

سایت کلمه شامگاه سه‌شنبه ۵ آبان گزارش داد که این زندانی دو هفته پیش از زندان نظام شیراز به زندان اوین در تهران منتقل شده بود.

او روز گذشته از بند هشت زندان اوین آزاد شده است.

این  فعال حقوق دراویش گنابادی و همکار سایت مجذوبان نور (سایت متعلق به دراویش ایران) برای اولین بار در تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۳۹۰ به اتهام «فعالیت شبانه‌روزی و اقدام علیه نظام و عضویت در گروهک انحرافی» بازداشت و پس از ۴۶ روز با وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شد.

نوری در تاریخ ۲۴ اسفند همان سال بازداشت شد.

او در شعبه سوم دادگاه انقلاب شیراز به اتهام «تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت ملی، توهین به رهبری، عضویت در سایت مجذوبان نور و مصاحبه با رسانه‌های بیگانه» به چهار سال و چهار ماه حبس محکوم شد.

این زندانی سال گذشته در تاریخ ۲۷ دی‌ماه به همراه صالح مرادی درویش زندانی، دست به اعتصاب غذا زد که در نهایت پس از ۹۰ روز و با رسیدگی به وضعیت دراویش زندانی و انتقال آن‌ها از سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ به بند عمومی ۳۵۰ به اعتصاب غذای خود پایان داد.

چند سالی است که دراویش گنابادی از سوی جمهوری اسلامی «تحت فشار و محدودیت» قرار دارند و تعداد زیادی از آن‌ها نیز به حبس محکوم شده‌اند.

نور علی تابنده، قطب دراویش نعمت‌اللهی گنابادی است که طرفدارانش از او به نام «مجذوب‌علی شاه» یاد می‌کنند. او در سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۹ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان حج و زیارت و دادگستری مشغول به کار بوده است.

رسانه‌های ایران چند سالی است که بنا به دستور شورای عالی امنیت ملی این کشور از پوشش دادن اخبار دراویش گنابادی منع شده‌اند.

پیشینه دراویش گنابادی به شاه نعمت‌الله ولی، عارف قرن نهم هجری قمری برمی‌گردد که آرامگاهش در شهر ماهان در نزدیکی کرمان است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.