ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده نیروی انتظامی: در قزوین فقط به یک نفر تجاوز شد

اظهارات متناقض مسئولان قضایی و امنیتی ایران درباره تجاوزهای گروهی در قزوین ادامه دارد. در آخرین اظهارنظر، حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی گفته است در قزوین تنها یک مورد تجاوز بوده است.

اظهارات متناقض مسئولان قضایی و امنیتی ایران درباره آن‌چه تجاوزهای گروهی در قزوین عنوان می‌شود، ادامه دارد. در آخرین اظهارنظر، سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی ایران گفته است در قزوین تنها یک مورد تجاوز بوده است.

حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی ایران: رسانه‌ها تشویش اذهان عمومی نکنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین اشتری خبر منتشرشده در روزنامه «فرهیختگان» و وب‌سایت‌های داخل ایران مبنی بر تجاوزهای گروهی در قزوین را موجب «تشویش اذهان عمومی» دانست و گفت: «رسانه‌ها قبل از درج اخبار اطلاعات دقیق را از مراجع قضایی و انتظامی اخذ کنند.»

فرمانده نیروی انتظامی گفت: «در اتفاق قزوین تنها یک مورد تجاوز به عنف صورت گرفته است.»

او افزود: «این خبر که گروهی مسلح با استفاده از سلاح گرم افراد را به درخت بسته و به آن‌ها تجاوز کرده‌اند درست نیست.»

روزنامه «فرهیختگان» برای نخستین بار در شماره روز دوشنبه ۴ آبان خود گزارش داد ۱۰ مرد که سه نفرشان به سلاح گرم مسلح بودند چند بار به دخترانی که به‌شکل جمعی برای تفریح به مناطق باراجین و جاده زرشک شمال قزوین رفته بودند تجاوز کرده‌اند اما این خبر که نزدیک به یک ماه از کشف آن می‌گذرد از سوی مسئولان منطقه درز نکرده است.

این روزنامه تجاوزهای صورت گرفته در قزوین را با تجاوز گروهی بیش از چهار سال پیش در خمینی‌شهر اصفهان مقایسه کرده بود که در آن نیز ۱۴ مرد با ورود غیرقانونی به یک باغ خانوادگی به شش زن در مقابل مردان خانواده خود تجاوز کردند.

در پی این گزارش سایت‌های دیگر نیز در ایران آن را منتشر کردند.

فرمانده نیروی انتظامی ایران در ادامه سخنان خود گفت تجاوزِ صورت‌گرفته در قزوین در نیمه دوم شهریورماه رخ داده و متهمان این پرونده نیز دستگیر شده‌اند.

او افزود: «این پرونده سه شاکی دارد که یک نفر از آن‌ها به دلیل تجاوز به عنف و مابقی آن‌ها به دلیل خفت‌گیری و سرقت از متهمان شکایت کردند که تمامی مجرمان بازداشت شدند.»

روز گذشته سه‌شنبه ۵ آبان حجت‌الاسلام صادقی نیارکی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین ضمن تکذیب تجاوز گروهی به دختران در قزوین، ماجرا را چنین بیان کرد که چندی پیش یک سارق ۱۹ ساله دستگیر شده و بعد گفته شده که او تنها نیست و با یک گروه دست به چنین اعمالی می‌زند. چند نفر دیگر بازداشت می‌شوند اما معلوم می‌شود که آن‌ها ارتباطی با هم ندارند. برخی از شاکیان هم از تجاوز افراد این گروه می‌گویند که آن‌ هم به‌گفته دادستان قزوین تاکنون به اثبات نرسیده است.

این در حالی است که روزنامه «فرهیختگان» نوشته بود کیومرث ایمن، معاون سیاسی امنیتی فرماندار قزوین و یک منبع آگاه از اداره آگاهی استان قزوین که نخواست نامش فاش شود خبر تجاوز گروهی در قزوین را تأیید کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میترا

    من کاملا به اون شایعه بد بین بودم، تجاوز به دختران در حالیکه پسران هم اونجا در دسترس بودن خیلی عجیبه! حتی فرمانده نیروی انتظامی هم جنسیت اون یه مورد قربانی تجاوز در قزوین رو نگفته