ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش ۱۳ روزنامه‌نگار را در موصل کشته است

مدافعان حقوق مطبوعات و روزنامه‌نگاران اعلام کردند که گروه «دولت اسلامی» (داعش) از ماه ژوئن ۲۰۱۴ که موصل را تسخیر کرد ۱۳ روزنامه‌نگار را کشته است.

مدافعان حقوق مطبوعات و روزنامه‌نگاران اعلام کردند که گروه «دولت اسلامی» (داعش) از ماه ژوئن ۲۰۱۴ که موصل را تسخیر کرد ۱۳ روزنامه‌نگار را کشته است.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، گزارشگران بدون مرز و «رصدخانه آزادی مطبوعات در عراق (JFO)» در گزارش مشترکی که روز چهارشنبه ۲۸ اکتبر / ۶ آبان منتشر کردند، آورده‌اند که از زمان سقوط موصل، دومین شهر بزرگ عراق به دست داعش، ۴۸ روزنامه‌نگار ربوده شده‌اند که دست‌کم ۱۳ نفر از آن‌ها به قتل رسیده‌اند.

بنا به این گزارش، بیشتر زندانیان ربوده‌شده که در میان آن‌ها شهروندخبرنگاران و روزنامه‌نگاران حرفه‌ای وجود داشتند، در این مدت آزاد شده‌اند.

دست‌کم ۱۰ تن از ربوده‌شدگان همچنان در دست نیروهای داعش‌اند.

همچنین در گزارش گفته شده که نیروهای داعش از استودیوها و تجهیزات شبکه تلویزیونی محلی موصل برای فیلمبرداری فیلم‌های تبلیغاتی و ایجاد شبکه اختصاصی خود استفاده کرده‌اند. نخستین و تنها ظهور علنی ابوبکر بغدادی، رهبر داعش با دوربین‌های دزدیده‌شده از استودیوی موصل فیلمبرداری شده است.

این نهادهای مدافع آزادی بیان از عراق، کشورهای همسایه آن و دولت‌های غربی خواسته‌اند تا از روزنامه‌نگاران عراقی بهتر محافظت کنند و به روزنامه‌نگارانی که مجبور به ترک سرزمین خود شده‌اند پناهندگی اعطا کرده و یا اجازه کار دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روزنامه حقوق بشری بین‌المللی – شماره 122

    […] عراق داعش ۱۳ روزنامه‌نگار را در موصل کشته است […]