ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چین قانون تک‌فرزندی را کنار گذاشت

حزب کمونیست چین اعلام کرد که سیاست تک‌فرزندی را که چندین دهه در کشور حاکم بود کنار می‌گذارد و به همه شهروندان چین اجازه می‌دهد دو فرزند داشته باشند.

حزب کمونیست چین اعلام کرد که سیاست تک‌فرزندی را که چندین دهه در کشور حاکم بود کنار می‌گذارد و به همه شهروندان چین اجازه می‌دهد دو فرزند داشته باشند.

چین سیاست کنترل تولد نوزادان را در اواخر دهه ۷۰ میلادی برای جلوگیری از رشد جمعیت به اجرا گذاشت.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، تلویزیون دولتی چین روز پنج‌شنبه ۲۹ اکتبر / ۷ آبان بیانیه حزب کمونیست چین در این‌باره را خواند که در آن آمده بود تصمیم بر کنار گذاشتن سیاست تک‌فرزندی به‌منظور ترویج «توسعه متوازن جمعیتی» و «پاسخ به پیر شدن جمعیت» گرفته شده است.

این تصمیم به دنبال قانونی گرفته شده است که دو سال پیش به تصویب رسید و بر اساس آن والدین چینی در صورتی می‌توانند فرزند دومی داشته باشند که پدر یا مادر خود تک‌فرزند بوده باشد.

سیاست محدودیت تعداد فرزندان اغلب به دلیل سوء‌استفاده‌هایی که از آن می‌شود از جمله در زمینه سقط جنین اجباری، مورد انتقاد قرار گرفته است.

تصمیم به لغو سیاست تک‌فرزندی پس از چهار روز بحث و بررسی در پنجمین پلنوم کمیته مرکزی حزب کمونیست چین که امروز (پنج‌شنبه) پایان خواهد یافت، گرفته شده است. در این چهار روز طرح توسعه پنج ساله چین (۲۰۱۶-۲۰۲۰) تهیه شد.

چین سیاست کنترل تولد نوزادان را در اواخر دهه ۷۰ میلادی برای جلوگیری از رشد جمعیت به اجرا گذاشت. در حالی که پیش از آن تحت رهبری مائو تسه تونگ (۱۹۴۹-۱۹۷۶) افزایش جمعیت ترویج می‌شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میترا

    تغییر یک سیاست جمعیتی که روی دنیا هم اثر می ذاره. بدون جنجال و داد و قال و فتوا و غلط کردن و غلط کردم و هوچی بازی های خاص ایرانی ها