ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جسد یک فعال سوری شبکه‌های اجتماعی در ترکیه پیدا شد

جنازه ابراهیم عبدالقادر، جوان سوری فعال در شبکه‌های اجتماعی و یکی از دوستانش در شهر «اورفا»، واقع در جنوب ترکیه یافت شد.

جنازه ابراهیم عبدالقادر، جوان سوری فعال در شبکه‌های اجتماعی و یکی از دوستانش در شهر «اورفا»، واقع در جنوب ترکیه یافت شد.

ابراهیم عبدالقادر، جوان سوری فعال در شبکه‌های اجتماعی، در ترکیه به قتل رسید.

به‌گزارش «اوبزرواتور»، ابراهیم عبدالقادر عضو شبکه فعالان «رقه در سکوت قتل عام شد» است که اسنادی از اقدامات گروه «دولت اسلامی» (داعش) و بمباران‌های نیروهای دولتی سوریه در شهر رقه را منتشر می‌کرد.

دوست ابراهیم عبدالقادر، فارِس حمادی نام داشت. جنازه‌های این دو با سرهای بریده شامگاه روز جمعه ۲۹ اکتبر / ۷ آبان در محل سکونت‌شان پیدا شد.

ابو محمد، یکی از بنیانگذاران شبکه «رقه در سکوت قتل عام شد» داعش را مسئول این کشتار دانسته است.

خبرگزاری دوغان ترکیه بدون ارائه جزئیات گفته که پلیس در این پیوند هفت سوری را بازداشت کرده است.

ابراهیم عبدالقادر ۲۰ سال سن داشت و از ماه آوریل ۲۰۱۴ به شبکه «رقه در سکوت قتل عام شد» پیوسته بود. او از حدود یک سال پیش به ترکیه پناه برده بود.

عبدالقادر فعالیت‌های دیگر فعالانی که در رقه مانده‌اند هماهنگ و فیلم‌ها و عکس‌های تهیه شده توسط آن‌ها را بر روی شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کرد. او همچنین امکان پیوند رسانه‌های خارجی با فعالان را فراهم می‌کرد تا گزارش‌هایی از اعمال داعش در رقه و یا بمباران‌های ارتش سوریه را ارسال کنند.

این نخستین بار نیست که شبکه «رقه در سکوت قتل عام شد» هدف چنین جنایاتی قرار می‌گیرند. در ماه ژوئیه سال جاری نیز داعش دو عضو این گروه را اعدام کرد. آن‌ها به اتهام فیلمبرداری مخفیانه از مقر داعش اعدام شدند.

اما قتل ابراهیم عبدالقادر نخستین جنایت علیه شبکه «رقه در سکوت قتل عام شد» در خارج از سوریه محسوب می‌شود.

شهر «اورفا» که دو جوان سوری در آن‌جا کشته شدند یکی از چهارراه‌های انتقال جهادگران داعش به سوریه است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.