ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مطهری: برخی انتقادهای حقوق بشری به ما وارد است

علی مطهری گفت گاهی برخورد جمهوری اسلامی با مخالفان آن از برخورد رژیم گذشته هم بدتر بوده است. او بار دیگر از رفع حصر خانگی موسوی و کروبی دفاع کرد و گفت برخی انتقادهای حقوق بشری غرب به ایران وارد است.

علی مطهری نماینده تهران در مجلس گفت گاهی برخورد جمهوری اسلامی با مخالفان آن از برخورد رژیم گذشته هم بدتر بوده است. او بار دیگر از رفع حصر خانگی موسوی و کروبی دفاع کرد و گفت برخی انتقادهای حقوق بشری غرب به ایران وارد است.

علی مطهری هنگام سخنرانی در نشست انجمن اسلامی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) علی مطهری که در نشست انجمن اسلامی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران سخنرانی می‌کرد گفت امروز اگر کسی نظرش را درباره رویدادهای ۱۳۸۸ بیان کند و غیر از نظر رایج باشد یا نامه‌ای امضا کند و یا انتقادی کند، «معلوم نیست چه عاقبتی پیدا خواهد کرد».

او با بیان این‌که «گاهی نوع برخورد ما از نوع برخورد رژیم گذشته هم بدتر بوده» افزود، پدرش، آیت‌الله مرتضی مطهری «در زمان شاه به زندان رفت اما بعد از دوره زندان از تدریس محروم نشد.»

علی مطهری انتقادات غرب از جمهوری اسلامی در زمینه حقوق بشر را به دو دسته تقسیم کرد و گفت: «یکی اختلاف مبنایی مثل این‌که حکم قصاص و حدود و تعزیرات برای آن‌ها قابل قبول نیست اما بعضی انتقادهای‌شان هم وارد است. این‌که ما یک خبرنگار را می‌گیریم به دلیل این‌که مطلبی را در جایی منتشر کرده است، این از رفتارهایی است که باید اصلاح شود.»

او پس از حل اختلاف بر سر مسأله هسته‌ای ایران با کشورهای غربی موقعیت را برای اصلاح برخورد با مخالفان مناسب ارزیابی کرد و افزود: «وقتی ما مشکل انرژی هسته‌ای را با گفت‌وگو حل می‌کنیم و به نتیجه می‌رسانیم چطور نمی‌توانیم در داخل مسائل مورد اختلاف را حل کنیم.»

مطهری که بارها خواهان رفع حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو تن از رهبران اصلاح‌طلب رویدادهای ۸۸ شده است این بار نیز ادامه حصر آن‌ها را زیانبار خواند و گفت: «اعتراض ما همیشه این بوده که چرا بدون دفاع آن‌ها و صدور حکم قضایی آن‌ها را از حقوق اجتماعی‌شان محروم کردیم.»

او افزود: «یکی از دلایل ادامه حصر بی‌تفاوتی اقشار جامعه ، علماء، روحانیون و دانشگاهیان است و علت آن رعب ایجاد شده است.»

موسوی، کروبی و زهرا رهنورد، همسر موسوی از ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ در حصر خانگی به‌سر می‌برند.

علی مطهری که از نمایندگان اصولگرا محسوب می‌شود اگر چه در برخی از زمینه‌ها از جمله مسأله حجاب و احکام مجازات اسلامی نگاهی محافظه‌کارانه دارد اما در یک سال اخیر بارها چنین سخنانی را تکرار کرده و مورد انتقاد اصولگرایان تندرو قرار گرفته است.

در یک سال اخیر برخی از سخنرانی‌های او لغو شده و در یک مورد نیز تندروها در شیراز به او حمله کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    ۵.۸ میلیارد یورو گم‌شده' به گزارش تسنیم، بابک زنجانی در بخشی از دفاعیاتش گفت: "اگر موضوع وصول پول نفت است، چرا وزیر نفت مبلغ ۵.۸ میلیارد یورو نفتی را که به یک شخص عادی فروخته وصول نمی‌کند. این شخص کسی است که حتی یک خودرو ندارد و سال‌ها پیش از من مبلغی به صورت قرضی گرفته بود." با توجه به اتهاماتی که بابک زنجانی علیه بیژن زنگنه، وزارت نفت و بانک مرکزی عنوان کرد قاضی صلواتی به او گفت که حق ندارد از اشخاص دیگر نام ببرد و به آنها توهین کند.!! بابک زنجانی پاسخ داد که توهینی نکرده است. او گفت: "آیا سکوت و حمایت از خودی‌ها و تهمت به من به عنوان حرام‌خور و همچنین به رسانه‌ها و پرسنل وزارت نفت درست است و می‌توان آن ۵.۸ میلیارد را خورد؟!