ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش بخش‌های مهمی از استان حمص را تصرف کرد

دیده‌بان حقوق بشر سوریه که در بریتانیا مستقر است اعلام کرد پس از درگیری شدید میان نیروهای دولتی سوریه و پیکارجویان داعش، دست‌کم ۵۰ نفر از نیروهای دولتی سوریه کشته شدند.

پیکارجویان گروه دولت اسلامی(داعش) کنترل شهر استراتژیک «مهین» در جنوب غربیِ استان حمص را در اختیار گرفتند.

ورود داعش به یکی از شهرهای سوریه (عکس از آرشیو)

دیده‌بان حقوق بشر سوریه که در بریتانیا مستقر است اعلام کرد پس از درگیری شدید میان نیروهای دولتی سوریه و پیکارجویان داعش، دست‌کم ۵۰ نفر از نیروهای دولتی سوریه کشته شدند.

دولت اسلامی در بیانیه‌ای تصرف بخش‌های مهمی از استان حمص را تأیید کرد و این تصرف را «به لحاظ استراتژیک مهم‌ترین دستاورد خود» در چند ماه اخیر توصیف کرد. داعش در ادامه این بیانیه اعلام کرد که در جریان نبردهای استان حمص انبارهای تسلیحاتی بسیاری را نیز مصادره کرده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه در لندن مستقر است و اخبار خود را از شبکه گسترده‌ای از فعالان و منابع محلی کسب می‌کند.

بر اساس این گزارش نیروهای داعش با تصرف شهر مهین توانستند خود را به ۲۰ کیلومتری بزرگراهی برسانند که دمشق، پایتخت سوریه را به استان حمص و دیگر استان‌های شمالی سوریه متصل می‌کند.

درگیری‌ها همچنان در حومه شهرِ عمدتاً مسیحی‌نشین «سداد» نیز ادامه دارد. گفته می‌شود از آنجایی که نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا شهر مسیحی‌نشین سداد را بمباران نمی‌کنند، داعش از این شهر به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

در صورتی که نیروهای داعش بتوانند خود را به بزرگراه دمشق-حمص برسانند راه همواری برای نزدیک‌شدن به پایتخت در اختیار خواهند داشت.

همچنین خبرگزاری دولت ترکیه، آناتولی نیز یکشنبه اول نوامبر/۱۰ آبان گزارش داد، جنگنده‌های این کشور و هواپیماهای آمریکایی بیش از ۵۰ تن از اعضای داعش را در شمال سوریه کشتند. این خبر درست ساعتی پیش از آغاز انتخابات پارلمانی ترکیه اعلام شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.