ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پارلمان عراق اصلاحات حیدر عبادی را متوقف کرد

پارلمان عراق روز دوشنبه دو نوامبر / ۱۱ آبان به قطعنامه‌ای رأی داد که دولت را از اجرای اصلاحات سیاسی بدون توافق قبلی پارلمان منع می‌کند. این اقدام با هدف محدود کردن حیطه عمل حیدر عبادی، نخست‌وزیر این کشور صورت می‌گیرد.

پارلمان عراق روز دوشنبه دو نوامبر / ۱۱ آبان به قطعنامه‌ای رأی داد که دولت را از اجرای اصلاحات سیاسی بدون توافق قبلی پارلمان منع می‌کند. این اقدام با هدف محدود کردن حیطه عمل حیدر عبادی، نخست‌وزیر این کشور صورت می‌گیرد.

حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق در نظر داشت اصلاحات گسترده سیاسی را در چارچوب دولت انجام دهد.

به‌گزارش رویترز، رئیس دولت عراق در ماه اوت سال جاری کارزار گسترده‌ای را علیه فساد و سوء مدیریت در دولت، با دستور کاهش پست‌های دولتی یا کاهش حقوق کارمندان دولت صادر کرد. این تدابیر از سوی پارلمان عراق به‌عنوان نقض قانون اساسی شناخته شده است.

یک نماینده پارلمان عراق که نخواست نامش منتشر شود به رویترز گفت: «ما هفته گذشته در نامه‌ای به عبادی هشدار داده بودیم که این تصمیمات یک‌طرفه به پایان کار او منجر خواهد شد. بر اساس این قطعنامه نخست‌وزیر دیگر قدرت مطلق نخواهد داشت.»

حدود ۶۰ تن از نمایندگان پارلمان و عضو ائتلاف حاکمیت قانون که اکنون در قدرت است، روز سه‌شنبه گذشته تهدید کردند که چنان‌چه نخست‌وزیر تا روز جمعه تمایل خود را به مشاوره بیشتر نشان ندهد از حمایت از برنامه اصلاحاتی او دست خواهند کشید.

برخی از تدابیر اعلام‌شده از سوی حیدر عبادی به اجرا در آمده‌اند در حالی‌که دیگر برنامه‌های او در سطح طرح باقی مانده‌اند. سه پست معاونت رئیس جمهوری که باید حذف می‌شدند، حفظ شده‌اند.

پیش از این دفتر نخست‌وزیری عراق گفته بود که حیدر عبادی دستورات اصلاحی خود را طبق ماده ۷۸ قانون اساسی، صادر کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    بله حالا که دیدند جیره و مواجبشان کم شده و دستشان از فساد مالی و رانتهای اقتصادی کمی کوتاهتر شده و عبادی هم دیگر مثل نوری المالکی نوکر حلقه به گوش ایران نیست ، آمدند فکر کردند که چه کنیم و چه نکنیم و تصمیم گرفتند این طرح را تصویب کنند تا جای پای فاسد خود را در این نظام بی در و پیکر حفظ کنند .