ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شمار کشته‌شدگان ایرانی در سوریه به ۳۴ تن رسید

شمار کشته‌شدگان ایرانی که در «عملیات محرم» در سوریه کشته شده‌اند به ۳۴ تن رسید.

شمار کشته‌شدگان ایرانی که در «عملیات محرم» در سوریه کشته شده‌اند به ۳۴ تن رسید.

به گزارش تابناک، سجاد حسینی، عزت‌الله حسینی و حمیدرضا فاطمی اطهر تازه‌ترین کشته‌شدگان ایرانی در جریان این عملیات هستند که مقامات ایران از آن‌ها به نام «شهدای مدافع حرم» یاد می‌کنند.

این عملیات هم زمان با ماه «محرم» در سوریه آغاز شده است.

«مدافعان حرم» شیعیانی هستند که در «دفاع از حرم» زینب کبری، از زنان مقدس شیعیان در سوریه می‌جنگند. مقبره زینب کبری در هفت کیلومتری دمشق و نزدیک به فرودگاه این شهر است.

از ابتدای بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ تا حدود یک ماه پیش، بیش از ۶۰ نفر از اعضای سپاه‌ پاسداران ایران در درگیری‌های این کشور کشته شده بودند اما این آمار در یک ماه گذشته به ۱۰۰ تن افزایش یافته است.

در میان اعضای کشته‌شده سپاه پاسداران اسامی فرماندهان عالی‌رتبه‌ای همچون حسین همدانی، عبدالله اسکندری، اسماعیل حیدری و حسن شاطری بیش از بقیه در رسانه‌های بین‌المللی خبرساز شد.

مسعود جزایری، سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح ایران دو روز پیش گفته بود که چون نیروهای مستشاری ایران باید از نزدیک صحنه عملیاتی را مورد پیگیری قرار دهند، «این امر باعث شده که در روزهای اخیر تعداد شهدای ما اضافه شود.»

محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه نیز دلیل حضور نظامی ایران در سوریه را «اعتقاد بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه به جبهه مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار و غرب» دانسته و افزوده که «بعد از او کسی را در آنجا سراغ نداریم.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Bahram

    این زینب کی‌ باشد که مردان ایرانی باید در راهش تلف شوند.

  • بهنام

    به درک اسفل السافلین که برای یک زرافه سیاسی جنایتکار به درک واصل شدند . حالا که صد نفرند ولی به زودی به هزاران کشته در راه باطل اسد جنایتکار می رسند .