ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عفو بین‌الملل: رژیم سوریه ده‌ها هزار نفر را ربوده و شکنجه کرده است

عفو بین‌الملل در گزارشی ۷۰ صفحه‌ای از ربودن ده‌ها هزار نفر در سوریه، شکنجه و قتل آن‌ها و باج‌گیری از خانواده‌های ربوده‌شدگان توسط رژیم بشار اسد نوشته است.

سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی گفته است که در چهار سال گذشته رژیم بشار اسد ده‌ها هزار نفر را ربوده و برای دادن اطلاعات درباره آن‌ها به بستگانشان، از خانواده‌های آن‌ها پول ‌گرفته است.‌

گزارش عفو بین‌الملل روز پنج‌شنبه ۵ نوامبر / ۱۴ آبان در لندن منتشر شده و در آن آمده است که شبکه فعالان حقوق بشر سوریه از سال ۲۰۱۱ دست‌کم ۶۵ هزار نفر ربوده‌شده را ثبت کرده‌اند که ۵۸ هزار نفر آن‌ها غیرنظامیان بوده‌اند.

به‌گفته فعالان حقوق بشر در این چهار سال، مخالفان حکومت، روزنامه‌نگاران، پزشکان و امدادگران توسط سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی حکومت سوریه ربوده شده‌اند.

عفو بین‌الملل در این گزارش ۷۰ صفحه‌ای نوشته است: «ربوده‌شدگان اغلب در سلول‌های پرازدحام و در شرایط وحشتناک نگهداری می‌شدند.» بسیاری از آن‌ها زیر شکنجه و یا بر اثر بیماری جان باخته‌اند یا بدون محاکمه اعدام شده‌اند.

این گزارش می‌افزاید رژیم سوریه از خانواده‌های ربوده‌شدگان رشوه‌ها و مبالغ کلان می‌گرفت تا اطلاعاتی از آن‌ها بدهد.

عفو بین‌الملل برای تهیه این گزارش با ۷۱ نفر از بستگان، دوستان و یا همکاران افراد ربوده‌شده گفت‌وگو کرده و با هشت نفر از ربوده‌شدگان که بعد آزاد شدند و همچنین ۱۴ کارشناس مصاحبه کرده است.

این سازمان مدافع حقوق بشر از سازمان ملل متحد خواسته است تا اعمال رژیم سوریه را به دادگاه کیفری بین‌المللی معرفی کند و رژیم سوریه را با تحریم تحت فشار قرار دهد.

سوریه از سال ۲۰۱۱ گرفتار جنگ داخلی است و نبردهای میان نیروهای شورشی و دولتی در این کشور تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار کشته داشته است. وضعیت سوریه بیش از نیمی از جمعیت ۲۲ میلیون نفری این کشور را مجبور به ترک خانه و کاشانه خود کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.