ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پ‌ک‌ک به آتش‌بس یک‌جانبه خود پایان داد

پ‌ک‌ک اعلام کرد که به دلیل تداوم "سیاست جنگ‌طلبانه" حزب عدالت و توسعه و استقرار نظامیان ترکیه در مناطق کردنشین، به آتش‌بس یک‌طرفه خود پایان می‌دهد.

رهبری پ‌ک‌ک اعلام کرد که به دلیل ادامه "سیاست جنگ‌طلبانه" حزب عدالت و توسعه و استقرار نظامیان ترکیه در مناطق کردنشین به آتش‌بس یک‌طرفه خود پایان می‌دهد.

اعضای مسلح پ ک ک در ترکیه

خبرگزاری «فیرات» نزدیک به پ‌ک‌ک، پنج‌شنبه ۵ نوامبر / ۱۴ آبان اطلاعیه این حزب را منتشر کرد. در این اطلاعیه آمده است: «تعلیق یک‌جانبه درگیری‌ها به‌دلیل سیاست جنگی [حزب حاکم عدالت و توسعه] و آخرین حملات [دولت] پایان می‌یابد.»

در این اطلاعیه همچنین پ‌ک‌ک گفته است: «بدیهی است تا زمانی که اراده‌ای نوین برای یافتن راه حلی برای مسأله کردها، در چارچوب دولت ترک و از طریق مذاکره با هدف ارائه چنین راه حلی یافت نشود، هیچ تعلیق جدیدی در درگیری‌ها صورت نخواهد گرفت.»

پ‌ک‌ک افزوده است: «همه کردها، مردم ترکیه و نیروهای دموکراتیک را فرامی‌خوانیم تا به مبارزات خود شدت بخشند.»

آتش‌بس یک‌جانبه پ‌ک‌ک با ملاحظه انتخابات پیش هنگام پارلمانی ترکیه و از ۱۰ اکتبر / ۱۸ مهر به‌ اجرا در آمد. انتخابات ترکیه یکشنبه اول نوامبر / ۱۰ آبان برگزار شد و حزب حاکم «عدالت و توسعه» اکثریت مطلق پارلمان را به‌دست آورد. پیروزی بزرگ این حزب انگیزه دولت ترکیه را برای پیشبرد نبردها علیه پ‌ک‌ک تا زمان خلع سلاح کامل آن‌ بیشتر کرده است.

۱۸ تن از نیروهای پ‌ک‌ک پنج‌شنبه ۵ نوامبر در نبرد با ارتش ترکیه کشته شدند. از آغاز این هفته ۴۰ نفر در درگیری‌های جنوب شرقی ترکیه جان خود را از دست داده‌اند. از سال ۱۹۸۴، شروع شورش کردها تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر در درگیری‌های دو طرف کشته شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.