ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی مطهری: می‌خواهند کلمه «نفوذ» را ابزاری برای خفقان کنند

سخنان اخیر خامنه‌ای درباره «نفوذ دشمن» و دستگیری چند روزنامه‌نگار موضوع «نفوذ» را در جامعه ایران گسترش داده است. علی مطهری گفته است برخی می‌خواهند از این کلمه برای ایجاد خفقان استفاده کنند.

سخنان اخیر رهبر جمهوری اسلامی درباره «نفوذ دشمن» و دستگیری چند روزنامه‌نگار در این هفته به‌دلیل آن‌چه «نفوذ عوامل رسانه‌های بیگانه» عنوان شده، بحث بر سر موضوع «نفوذ» را در جامعه ایران گسترش داده است. علی مطهری، نماینده مجلس گفته است برخی می‌خواهند از کلمه «نفوذ» برای ایجاد خفقان استفاده کنند.

علی مطهری: حیات سیاسی این افراد در گروی ایجاد محدودیت‌هاست

علی مطهری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ایران روز پنج‌شنبه ۱۴ آبان در پیامی در کانال تلگرامی خود نوشت: «افرادی می‌خواهند کلمه "نفوذ" را مانند کلمه "فتنه" وسیله‌ای برای ایجاد خفقان کنند و کسانی را به این بهانه بازداشت و آزادی بیان را محدود کنند.»

مسئولان جمهوری اسلامی از رویدادهای سال ۱۳۸۸ که معترضان به نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و مخالفان حکومت چندین ماه به خیابان‌ها آمدند، به‌عنوان «فتنه» یاد می‌کنند و بسیاری از مخالفان را نیز با نام «فتنه‌گر» دستگیر کردند.

مطهری گفته است: «حیات سیاسی این افراد در گروی ایجاد محدودیت‌هاست و در فضای آزاد قادر به رقابت با رقبای خود نیستند، لذا صحبت از فتنه پس از برجام و فتنه چهارم به میان می‌آورند، در حالی که همه این‌ها خیالات شیطانی خود آن‌هاست و واقعیت ندارد.»

سه روز پیش محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، شرایط پس از توافق هسته‌ای و برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را «فتنه چهارم» نامید و آن را تلاش دشمنان جمهوری اسلامی برای «انحراف افکار عمومی و نفوذ» در ایران عنوان کرد.

مطهری افزوده است: «خطر نفوذ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از ابتدای انقلاب وجود داشته و چیز تازه‌ای نیست... همان طور که از آغاز انقلاب اجازه نفوذ نداده‌ایم از این پس هم اجازه نخواهیم داد و این نیاز به عمل دارد نه شعار.»

در پی توافق هسته‌ای ایران و کشورهای قدرتمند علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی بارها نسبت به «نفوذ دشمن» هشدار داده است.

او در ۲۴ شهریورماه در دیدار با فرماندهان سپاه گفته بود: «من مدام درباره نفوذ دشمن هشدار می‌دهم. دشمن برای نفوذ از استاد دانشگاه، فعال دانشجویی، نخبه علمی استفاده می‌کند تا در همه جا رخنه کند. شما باید به خوبی نقاط ضعف اطلاعاتی و عملی دشمن- که مظهر کاملش آمریکاست- را بشناسید.»

اما در مقابل حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران روز گذشته، چهارشنبه ۱۳ آبان در جلسه هیأت دولت گفت: «نباید برخی بخواهند از این کلمات و واژگان سوء استفاده کنند و این‌طور نباشد که از این پس با هر کس که مخالف هستیم، بخواهیم او را به نحوی متهم کرده و گروهی را به حاشیه برانیم.»

حسن روحانی همچنین افزود: «بی‌خودی نرویم، یک نفر، دو نفر را از این‌جا و آن‌جا به بهانه‌ای بگیریم، پرونده‌سازی کنیم و بعد بیاییم آن را در کشور بزرگ کنیم و بگوییم این خط، خط نفوذ است و جریان نفوذ است.»

سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در روزهای اخیر با استفاده از کلمه «نفوذ» چند روزنامه‌نگار را بازداشت کرده است. در میان این روزنامه‌نگاران نام‌های عیسی سحرخیز، احسان مازندرانی، آفرین چیت‌ساز و سامان صفرزایی مشخص شده اما هویت دستگیرشدگان دیگر هنوز روشن نیست. سپاه پاسداران این روزنامه‌نگاران را «عوامل نفوذی رسانه‌های بیگانه» در ایران نامیده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آویسا

    همش نیرنگ و فریب خود مطهری و پارلمان نمایشی رژیم خود بخشی است خفقان است مطهری همان راه روش رفسنجانی به کار می گیرد او میخواهد با چند سخن که در چارچوب تنگ است و خرده گرفتن ناز پورده از پارلمان بیمار و خاموش رژیم پارلمانی روشن و پویا نشان دهد مطهری مانند رفسنجانی دوستی است که از پشت خنجر می زند توبه گرگ مرگ است پایه و نهاد رژیم جمهوری اسلامی تکسالاری و دیکتاوری است و نمی توان ان دگرگون کرد سخنان سیاسی رژیم یا جنگ زرگری است و یا نبرد دررون رژیمی است و سخنان مطهری نمایده پارلمان نمایشی همان جنگ زرگری است

  • nader

    متن کامل و رسمی سند به تازگی در آمریکا از حالت محرمانه بیرون آمده و ثابت میکند این حکومت ثمره توافق کارتر و اخوندها بوده و بقیه سیاهکاری است : آمریکا در روزهای بحرانی انقلاب عمدتا از دو کانال با اردوی خمینی در تماس مستقیم بود: در تهران از طریق آقایان محمد بهشتی و مهدی بازرگان و در فرانسه از طریق ابراهیم یزدی، دستیارخمینی که سال‌ها در تگزاس زندگی کرده و از طریق دوستانی چون پروفسور ریچارد کاتم  (همکار گنجی در نوشتن مقاله در هافینگتون پست !)ا  با وزارت امور خارجه آمریکا در تماس بود.!! در اسناد منتشر شده از ارتباط محرمانه‌ای که واشنگتن با خمینی در فرانسه برقرار کرده بود با نام کانال یزدی-زیمرمن یاد شده است. وارن زیمرمن از دیپلمات‌های ارشد سفارت آمریکا در فرانسه بود و دست کم پنج بار در نوفل لوشاتو با ابراهیم یزدی دیدار کرد. این دو نفر، صبح‌ها در یک مهمانخانه کوچک که حدود یک کیلومتر از ویلای خمینی فاصله داشت بی‌سر و صدا دیدار و تبادل نظر و پیام می‌کردند. خمینی گفته بود: «اگر بختیار و و رهبران فعلی ارتش دخالت در امور را متوقف کنند، ‌ما مردم را آرام خواهیم کرد  ! و این باعث خواهد شد که به آمریکایی‌ها (در ایران) آسیبی وارد نشود.» یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های دولت آمریکا امنیت جانی هزاران مستشار نظامی و شهروند عادی‌اش در ایران بوده که بنا بر پیام خمینی در صورت همراه شدن  و پتیبانی واشنگتن با انقلاب ! جانشان به خطر نمی افتاد. به خاطر یک چنین تضمین‌هایی بود که در روز پیروزی انقلاب، آقایان محمد بهشتی و ابراهیم یزدی ژنرال فیلیپ گست، بلندپایه‌ترین مقام نظامی آمریکا در ایران (رئیس هیئت مستشاران نظامی) و ۲۶ نفر از پرسنل نظامی آمریکا را از زیرزمین ستاد کل ارتش شاهنشاهی که چریک‌های مسلح به آن حمله کرده بودند بیرون آوردند و صحیح و سالم به سفارت تحویل دادند!

  • nader

    «آی‌بی‌تایمز»، از قول مقام‌های آمریکایی نوشته است که یک شرکت هواپیمایی تجاری ایران، هفته گذشته اقدام به خرید یک فروند جت ساخت بریتانیا با هدف اعزام نیرو و سلاح به سوریه کرده است.! شرکت ماهان جت مذکور را ۱۵ اکتبر از فردی به نام «آنتونی گراندلینگ» خریداری کرده است. به نوشته «آی‌بی‌تایمز» این جت قابلیت حمل ۸۰ سرنشین و سلاح‌های سبک و خمپاره‌های ضد تانک را دارد. این وبگاه خبری نوشته است طی دو روز گذشته پروازهای شرکت ماهان ایر را تحت نظر گرفته و متوجه شده دست‌کم دو پرواز این شرکت از دمشق به سمت الحسکه و سپس تهران انجام شده است !

  • بهنام

    با اینکه ( با وفا ترین دوست انسان ) برادر شغاله ، ولی این مطهری هم بعضی وقتها بد جوری میزنه تو کاسه و کوزه خودشون و آنها رو رسوای خاص و عام میکنه ، به خصوص سردار مزدور جعفری را .