ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تولید خودرو در ایران ۱۲.۲ درصد کاهش یافته است

بر اساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران تولید انواع خودرو در ایران در هفت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۲.۲ درصد کاهش یافته است.

بر اساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران تولید انواع خودرو در ایران در هفت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۲.۲ درصد کاهش یافته است.

به‌گزارش «اقتصادنیوز» این آمار نشان می‌دهد که در هفت ماهه نخست امسال ۲۸۴ هزار ۴۷۲ دستگاه انواع خودرو سواری و تجاری تولید شده که نسبت به هفت ماه پارسال ۱۲.۲ درصد کاهش تولید نشان می‌دهد.

در این میان «ایران خودرو» ۱۴.۴ و «سایپا» با ۱۳.۴ درصد نسبت به هفت ماه اول سال ۹۳ کاهش تولید داشته‌اند. در مهرماه امسال نیز شرکت «ایران خودرو» حدود ۶۰ درصد کاهش تولید داشته و «سایپا» نیز ۵۲.۲ درصد.

کاهش تولید انواع سواری در شرکت «ایران خودرو» در مهرماه امسال از این قرار بوده است: پژو ۲۰۶، ۴۸ درصد، پژو ۴۰۵، ۴۵درصد، پژو پارس، ۸۰.۶ درصد، سمند، ۵۱.۲ درصد، دنا، ۴۸ درصد و رانا ۶۶.۳ درصد.

در شرکت «سایپا» نیز کاهش تولید انواع سواری در مهرماه سال جاری از این قرار بوده است: پراید، ۶۳.۵ درصد و تیبا ۶۴.۸ درصد.

ساسان قربانی، دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران سوم آبان‎ماه جاری از افت ۵۰ درصدی تولید خودرو و بیکاری ۵۰ هزار نفر از شاغلان قطعه‎سازی خبر داده بود. قربانی گفته بود: «پیش از این ۱۹۰ هزار نفر در صنعت قطعه‎سازی فعال بودند که با بروز برخی از نارسایی‎‌ها از جمله کاهش تولید خودرو، تا کنون بالغ بر ۵۰ هزار نفر از فعالیت در این بخش خارج شده‎اند».

بیشتر بخوانید: کاهش ۵۰ درصدی تولید خودرو و بیکاری ۵۰ هزار شاغل

دبیر انجمن قطعه‌سازان «کمپین خودرو داخلی نخریم» را یکی از عوامل مؤثر بر کاهش فعالیت قطعه‎سازان دانست. این کمپین به‌منظور اعتراض به قیمت‌های بالای خودروهای داخلی در عین کیفیت نازلشان به‌وجود آمد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.