ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خشم مسکو از کاریکاتورهای شارلی ابدو درباره سقوط هواپیمای روسی

کرملین دو کاریکاتور شماره اخیر مجله طنز شارلی ابدو درباره سقوط هواپیمای مسافربری روسیه در صحرای سینا را «توهین‌آمیز» و «مفتضح» تلقی کرد.

کرملین دو کاریکاتور شماره اخیر مجله طنز شارلی ابدو درباره سقوط هواپیمای مسافربری روسیه در صحرای سینا را «توهین‌آمیز» و «مفتضح» خواند.

دو کاریکاتور شماره اخیر مجله طنز شارلی ابدو درباره سقوط هواپیمای مسافربری روسیه

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات روسیه امروز، جمعه ۶ نوامبر / ۱۵ آبان به‌شدت نسبت به کاریکاتورهای شارلی ابدو درباره سقوط هواپیمای روسی در مصر واکنش نشان دادند.

دمیتری پشکوف، سخنگوی کرملین کاریکاتورهای شارلی ابدو را «غیرقابل قبول» خواند و گفت: «در کشور ما این اقدام توهین به مقدسات در مفهوم وسیع کلمه است، این هیچ ربطی به دموکراسی یا آزادی بیان ندارد.»

روز شنبه گذشته یک هواپیمای مسافربری روسی در صحرای سینای مصر سقوط کرد که هنوز دلیل اصلی آن روشن نشده است. در این رویداد همه ۲۲۴ سرنشین و خدمه هواپیما کشته شدند.

نشریه شارلی ابدو در دو کاریکاتور به این موضوع پرداخته است. در کاریکاتور نخست اجساد در حال پرواز و قطعات هواپیما به روی سر یک تروریست گروه داعش فرو می‌ریزند و در بالای طرح نوشته شده: «داعش: نیروی هوایی روسیه به بمباران‌های خود شدت بخشیده است». اشاره شارلی ابدو به بمباران‌های روسیه در خاک سوریه است که از پایان ماه سپتامبر آغاز شد.

در کاریکاتور دوم جمجمه‌ای در بین قطعات هواپیما و اجساد دیده می‌شود که در بالای آن از خطر پرواز با شرکت‌های هواپیمایی ارزان قیمت روسیه نوشته شده و در پایین با اشاره به جنجال اخیر مربوط به نیکلا سارکوزی، رئیس جمهوری پیشین فرانسه و قاچاق کوکائین، از زبان اسکلت آمده است: «می‌بایست با شرکت هوایی کوکائین پرواز می‌کردم.»

به‌تازگی دادگاهی در مارسی سارکوزی را در فهرست مظنونان پرونده قاچاق کوکائین میان فرانسه و جمهوری دومینیکن، موسوم به پرونده «ایر کوکائین» (شرکت هوایی کوکائین) قرار داد. بر اساس این پرونده دو فرانسوی به نام‌های پاسکال فوره و برونو اودوس، دو سال پیش به جرم حمل ۶۸۰ کیلوگرم کوکائین در هواپیمای خود در فرودگاهی در جمهوری دومینیکن به همراه دو شهروند فرانسوی دیگر بازداشت شدند. سارکوزی این اتهام را رد کرده است.

بدین ترتیب شارلی ابدو در این کاریکاتور هم شرکت هوایی روسیه را مورد انتقاد قرار داده و هم نیکلا سارکوزی را.

آلکسی پوشکوف، رئیس کمیسیون روابط خارجی دومای روسیه بر روی صفحه توئیتر خود نوشت: «روسیه‌هراسی ظاهراً در رسانه‌های غرب حد و اندازه‌ای ندارد.» او افزوده است: «در حالی که تمام جهان با روسیه همدردی می‌کند، شارلی ابدو مبلغ حق نفرت‌انگیز توهین است.»

ایگور موروزوف، عضو کمیته روابط خارجی شورای فدراسیون، مجلس علیای پارلمان روسیه کاریکاتورهای شارلی ابدو را «کفرآمیز» و «توهین به یادبود قربانیان سقوط هواپیمای ایرباس روسی» نامید و با اشاره به حمله تروریستی ژانویه سال جاری میلادی به دفتر این مجله گفت: «به نظر من خود این روزنامه‌نگاران چنین اقدامات خشونت‌باری را تحریک می‌کنند.»

ماریا زاخاروا، نماینده رسمی وزارت خارجه فدراسیون روسیه نیز کاریکاتورهای شارلی ابدو را «مفتضح» خواند.

اگرچه روسیه پس از حمله به دفتر شارلی ابدو در ماه ژانویه در راهپیمایی همبستگی پاریس علیه تروریسم شرکت داشت، اما به سرعت این همبستگی را کم‌رنگ و کاریکاتوریست‌های شارلی ابدو را متهم به بی‌احترامی به مؤمنان کرد.

انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام در «شارلی ابدو» عامل حمله تروریستی دو برادر اسلامگرا، سعید و شریف کوشی، به دفتر این نشریه در هفتم ژانویه سال جاری بود که در جریان آن ۱۲ نفر از مسئولان این نشریه کشته شدند. مسئولیت این حمله تروریستی را شاخه القاعده در یمن بر عهده گرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سالک

    جبهه بندی های سیاسی در دنیا بعد از فروپاشی شوروی دوباره در حال شکلگیری است و روسیه هم میخواهد در این تقسیم بندیها دستی در روی آتش داشته باشد، آمریکائیها و دوستان اروپای غربیش با آمادگی کامل مخصوصا مراقبتهای امنیتی شروع به مبارزه با این غول و ننگ بشریت(داعش) کردند ولی روسها مثل همیشه با سروصدای زیاد و بدون توجه کافی به تدارکات امنیتی ضروری شروع به شرکت(خوب میتوان شمرد مبارکشان) کردند و به خاطر سهلانگاریهای رهبرانشان مثل همیشه، مردم بی گناه روسیه تاوان رهبران بی تدبرشان را پرداختند.

  • بهنام

    جالب بود . همین که توانسته خشم روسهای ***( منظور دولت روسیه است ) را بر انگیزد یعنی نتیجه خوب و عالی . تا این *** باشند بیشتر از این به ملتهای جهان خیانت و جنایت نکرده و شر کمونیسم و خود را از سر ملتهای جهان کم نمایند .

  • حقیقتگو

    روسیه که در تمامی جنایت هایی که باعث فروش اسلحه و ابزار جنگی اش چه بطور علنی و چه مخفیانه شرکت دارد. روسیه در جنایت صرب ها علیه مسلمانان یوگسلاوی شرکت داشت و حتی در سازمان ملل از محکوم کردن جنایات ضرب های یوگسلاوی خوداری کرد. در سقوط کردن هواپیمای مالزی شرکت داشت و جرم این جنایت را به گردن اوکراین انداخت. بلوک شرق اروپا نشینان از نژاد پرستی و چپاولگری بی رحمانه و جنایت گری و تجاوز گری وپایمال کردن و اعمال ضد بشری روس ها می توانند سالیان سال تعریف کنند. روس ها چه نبود که در افغانستان نکردند و حالا هم با کمال بیشرمی و گستاخوانه مردم سوریه را می کشند. خنده دار است ژست آهو دوستی پلنگان! برای روسیه هرچه کاریکاتور ترسیم شود کافی نیست