ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع کارگران شرکت پویاغرب کرمانشاه به چهارمین روز رسید

۳۰ نفر از کارگران اخراجی شرکت پویا غرب کرمانشاه، در اعتراض به واگذاری واحدهای مسکونی سازمانی کارگران به بانک صادرات در تهران تجمع کردند.

۳۰ نفر از کارگران اخراجی شرکت پویا غرب کرمانشاه، در اعتراض به واگذاری واحدهای مسکونی سازمانی کارگران به بانک صادرات برای چهارمین روز متوالی مقابل دفتر مرکزی شرکت در تهران تجمع کردند.

کارگر، رضا جوزانی

یکی از کارگران معترض، دوشنبه، ۱۸ آبان به خبرگزای کار ایران (ایلنا) گفت که در سال ۸۹ هیئت مدیره این مجموعه سازنده کابل‌های فشارقوی برق از بانک صادرات تسهیلاتی را در غالب وام گرفته و در عوض، ضمانت اسناد زمین‌هایی را که در آن خانه‌های سازمانی کارگران واقع شده در رهن بانک قرار داده است.

او با بیان اینکه این زمین‌ها از طرف سازمان مسکن و شهرسازی به کارگران واگذار شده بود، افزود: «در سال ۸۹ ، کارگرانی که صاحب این زمین‌ها و در خانه‌های سازمانی سکونت داشتند، به دلیل پیگیری‌های حقوقی تفکیک سند مالکیت، وکالتی را به کارفرما داده بودند». ظاهراً کارفرما از این وکالت برای در رهن گذاشتن زمین‌ها استفاده کرده است.

این کارگر معترض به نمایندگی از دیگر همکاران خود گفت که به نظر می‌رسد کارفرما پس از دریافت این تسهیلات در بازپرداخت آن با مشکل مواجه شده بود، که هم باعث شد در سال ۹۱ تمامی ۵۰ کارگر این شرکت اخراج شوند و هم بانک صادرات اکنون قصد دارد بابت مطالبات خود زمین‌های گرویی را مصادره کند.

او بابیان اینکه کارفرمای سابق آن‌ها به هیچ عنوان حق نداشت تا از وکالت کاری برای در رهن گذاشتن خانه‌های سازمانی کارگران استفاده کند، افزود: «در سال‌های گذشته چندین بار از طرف بانک صادرات برای ما احضاریه صادر شده است و چون هیچ دسترسی به کارفرما نداریم اکنون به تهران آمده‌ایم.»

این کارگر گفت تا امروز او و همکارانش چندین بار با برپایی تجمع از استانداری و مسئولان کرمانشاه خواستار جلوگیری از مصادره خانه‌های سازمانی خود به وسیله بانک صادرات شده‌اند. او افزود: «ظاهراً هیچ ردی از کارفرما وجود ندارد و حتی اینجا در دفتر مرکزی نیز کسی از او نشانی ندارد.»

 کارخانه پویاغرب در کرمانشاه، کیلومتر هشت جاده سنندج و دفتر مرکزی آن در شهرک غرب تهران واقع شده است.

در همین زمینه بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.