ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر اطلاعات: ۲۴ نفر از تروریست‌ها را دستگیر کردیم

محمود علوی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی اعلام کرد که «چندین گروه تروریستی» در دزفول و شرق ایران کشف و خنثی شده‌اند.

محمود علوی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی اعلام کرد که «چندین گروه تروریستی» در دزفول و شرق ایران کشف و خنثی شده‌اند.

محمود علوی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، محمود علوی روز سه‌شنبه ۱۹ آبان در یک نشست خبری گفت ۱۴ نفر در صفی‌آباد دزفول و ۱۰ نفر در شرق ایران دستگیر شده‌اند.

به‌گفته وزیر اطلاعات، «شبکه تروریستی» شرق ایران در استان‌های گلستان، مازندران، تهران و سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کردند.

او همچنین گفت از ۱۴ نفری که در ارتباط با رویداد صفی‌آباد دزفول بازداشت شده‌اند، هشت نفر از ضاربان اصلی در استان خوزستان بودند.

ماه گذشته سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی ایران اعلام کرد که تعدادی از عاملان تیراندازی به مراسم شیعیان در دزفول دستگیر شده‌اند.

خبرگزاری فارس پیش از آن گزارش داده بود که شامگاه روز شنبه ۲۵ مهرماه، حدود ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه در شهر صفی‌آباد دزفول سه فرد ناشناس سوار بر یک ‌دستگاه خودروی سواری پژو بدون پلاک، تکیه هیأت عزاداری شیعیان به‌مناسبت ماه محرم را به رگبار بسته و دو نفر به نام‌های حسین کریمی یگانه و بهمن رضایی را کشته و دو نفر دیگر به نام‌های کاظم بختیاری و امین جلیل‌اسلام را زخمی کردند. دو مجروح این حادثه به بیمارستان‌های در دزفول و اهواز منتقل شدند.

بنا به این گزارش سرنشینان خودرو سر و صورت خود را پوشانده بودند و با سلاح جنگی به محل هیأت عزاداری حمله کردند.

بیشتر بخوانید:

وزیر اطلاعات ایران در نشست خبری خود همچنین گفت که وزارت اطلاعات در ۱۶ آبان‌ماه جاری «به تیم تروریستی تیراندازی به فرمانداری و چند پاسگاه در شهر سوسنگرد» ضربه وارد کرده است. علوی عوامل این رویداد را تحت حمایت برخی از کشورهای مرتجع منطقه عنوان کرد اما از چگونگی این ضربه و تعداد دستگیرشدگان چیزی نگفت.

حمله به فرمانداری سوسنگرد شامگاه شنبه ۲۶ اردیبهشت‌ سال جاری صورت گرفت. گروهی به نام «جنبش آزادیبخش عربی الاحواز» پس از انتشار تصاویر و ویدئویی از این حمله، مسئولیت آن را بر عهده گرفت و اعلام کرد که در جریان این حمله دو مأمور پلیس کشته و سه نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند اما منابع محلی این ادعا را رد کردند.

گروه «جنبش آزادیبخش عربی الاحواز» می‌گوید برای استقلال خوزستان فعالیت می‌کنند. ایران این گروه را تجزیه‌طلب می‌داند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.