ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دومین هفته اعتصاب غذای مجید آذرپی و علی شریعتی زندانیان سیاسی اصلاح‌طلب

مجید آذرپی و علی شریعتی دو زندانی سیاسی اصلاح‌طلب که هم اکنون در بند هشت زندان اوین نگهداری می‌شوند، از روز پنج‌شنبه ١٤ آبان و پس از نوشتن نامه‌ای خطاب به حسن روحانی رئیس‌ جمهوری ایران اعلام اعتصاب غذای نامحدود کرده‌اند.

مجید آذرپی و علی شریعتی دو زندانی سیاسی اصلاح‌طلب که هم اکنون در بند هشت زندان اوین نگهداری می‌شوند، از روز پنج‌شنبه ١٤ آبان و پس از نوشتن نامه‌ای خطاب به حسن روحانی رئیس‌ جمهوری ایران اعلام اعتصاب غذای نامحدود کرده‌اند.

مجید آذرپی - علی شریعتی

این دو کنشگر سیاسی در حالی وارد دومین هفته اعتصاب غذای خود می‌شوند که در این مدت علی شریعتی یک بار به دلیل وخامت حالش به بهداری زندان اوین منتقل شده است.

این دو زندانی سیاسی اعلام کرده‌اند تا بازخوانی پرونده‌شان توسط تیم کارشناسی جدید به اعتصاب غذای خود ادامه خواهند داد.

علی شریعتی و مجید آذرپی در نامه‌ی خود به حسن روحانی نوشته‌اند: «متأسفانه اقدامات حمایتی ما از دولت تدبیر و امید به مذاق پرونده‌سازان امنیتی خوش نیامد و صرفاً برای برخورد و مأیوس نمودن یاران جوانتان، ما را دستگیر و پس از بازداشت در بندهای امنیتی ۲۰۹ و دو الف، با فهرست بلند بالایی از اتهامات امنیتی و سیاسی باور نکردنی و کذب و ساختن کوه از کاه، راهی دادگاه انقلاب کردند.

آن‌ها افزوده‌اند: «حدیث مظلومیت جوانان این سرزمین در دادگاه‌های غیرعلنی انقلاب و احکام ناعادلانه مفصل است. با این حال انفعال برخی اعضای دولت حضرت‌عالیبه‌خصوص در حوزه دادگستری و اطلاعات بیش از هر چیزی مایه تکدر خاطر است.» 

این دو زندانی سیاسی از حسن روحانی به‌عنوان مجری قانون اساسی خواسته‌اند تا در برابر این پرونده‌سازی‌ها به «انفعال» خود پایان داده و اجازه ندهد که جریانات تندرو «با این احکام ناعادلانه، آب به آسیاب دشمنان این مرز و بوم بریزند.»

علی شریعتی

در شهریورماه امسال شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، علی شریعتی را به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس تعزیری محکوم کرد که این حکم در مرحله تجدید نظر به ۵ سال حبس کاهش یافت.

اتهامات این زندانی سیاسی اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری، توهین به رئیس‌جمهور و نگهداری ماهواره عنوان شده است.

مجید آذرپی

مجید آذرپی، عضو شاخه‌ جوانان حزب اعتماد ملی استان تهران نیز پس از گذشت نزدیک به پنج ماه از بازداشت، هنوز حکمی در موردش صادر نشده است. او تاکنون در دو جلسه‌ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه شرکت کرده است.

شایسته‌السادات شهیدی، مادر علی شریعتی به تازگی در گفت‌وگویی که با تارنمای کلمه داشته است به شدت نسبت به سلامتی فرزندش ابراز نگرانی کرده است. به گفته خانم شهیدی تاکنون پیگیری‌های او در دستگاه قضایی در مورد حکم و وضعیت فرزندش به جایی نرسیده است.

شایسته‌السادات شهیدی گفته است که برای پرونده فرزندش از سوی خانواده در ابتدا چند وکیل معرفی شده که قاضی صلواتی با این افراد موافقت نکرده است تا درنهایت با وکالت نعمت احمدی در این پرونده موافقت شده است.

علی شریعتی یک بار نیز در ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ بازداشت شده بود و در دادگاه بدوی به دو سال حبس محکوم شد که در مرحله تجدیدنظر به یک سال کاهش یافت. او در دوران بازداشت نخست خود به سیاتیک و بیماری کلیوی دچار شد.

در اردیبهشت سال جاری علی شریعتی در بند ۲۰۹ زندان اوین به دلیل ممانعت از تراشیدن موهای سرش، در زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت. او در طول یک سال گذشته یک بار دیگر نیز به مدت ۱۰روز اعتصاب غذا کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.