ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شمخانی: بازداشت روزنامه‌نگاران دارد مدیریت می‌شود

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در اظهار نظر تازه‌ای درباره بازداشت‌های اخیر روزنامه‌نگاران در ایران گفت «بازداشت‌های اخیر برای صیانت از سلامت خبرنگاران است».

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در اظهار نظر تازه‌ای درباره بازداشت‌های اخیر روزنامه‌نگاران در ایران گفت «بازداشت‌های اخیر برای صیانت از سلامت خبرنگاران است».

علی شمخانی پیش از این دستگیری‌ اخیر روزنامه‌نگاران در ایران را «تسویه حساب سیاسی» نامیده و آن را «یک مسأله جناحی برای حذف رقیب» دانسته بود.

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) علی شمخانی امروز سه‌شنبه ۱۹ آبان، در حاشیه بیست‌ویکمین نمایشگاه مطبوعات در یک نشست خبری از بازداشت روزهای اخیر روزنامه‌نگاران صحبت کرد و گفت: «این موضوع هم‌اکنون در حال مدیریت است و این اقدام برای صیانت از سلامت خبرنگاران است.»

او همچنین افزود که فکر نمی‌کند روزنامه‌نگاران بازداشت‌شده مشکل خاصی داشته باشند. شمخانی گفت وقتی به آن‌ها گفته شده «کار نادرستی» انجام داده‌اند بازداشت‌شدگان گفته‌اند که مطلع نبوده‌اند.

هفته گذشته اعلام شد که سازمان اطلاعات سپاه پاسداران پنج روزنامه‌نگار را بازداشت کرده است. عیسی سحرخیز مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد در دولت محمد خاتمی، آفرین چیت‌ساز ستون‌نویس روزنامه ایران، احسان مازندرانی خبرنگار سابق پارلمانی و مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان  و سامان صفرزایی خبرنگار ماهنامه اندیشه پویا، از جمله روزنامه‌نگاران بازداشت‌شده هستند. اطلاعات سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای آن‌ها را «اعضای شبکه نفوذی همکار با دولت‌های متخاصم غربی که در فضای مجازی و مطبوعات کشور فعال بودند» معرفی کرد.

علی شمخانی گفت: «شاید برخی اقدامات ناخواسته توسط بعضی افراد صورت گرفته باشد و این خبرنگاران در گردابی افتاده‌اند که به هیچ‌ عنوان برایشان مفید نیست.»

شمخانی مرحله کنونی را «حساس» خواند و خطاب به روزنامه‌نگاران گفت: «زیرکی و ورود معماگونه استکبار به‌وسیله بزک کردن خود در جامعه ما که بیشترین آسیب را از ایالات متحده دیده، به شکل مرموزی به‌دست شما انجام می‌شود و خود بازداشت‌شدگان هم به این موضوع باور دارند.»

بحث نفوذ دشمن، پس از سخنرانی علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در ۲۵ شهریور در مقابل فرماندهان سپاه مطرح شد و در راهپیمایی ۱۳ آبان به صورت سازماندهی شده وارد شعارها شد.

به‌گفته دبیر شورای عالی امنیت ملی این مسأله به روزنامه‌نگاران گوشزد شده و حتی به برخی از آن‌ها پیامک‌هایی ارسال شده که مراقب باشند در این «گرداب» نیفتند.

شمخانی گفت: «به‌نظر می‌رسد با توجه به این‌که این افراد نسبت به این موضوع آشنا نبودند این مسأله به‌زودی قابل حل باشد.»

علی شمخانی دو روز پیش در برنامه تلویزیونی «نگاه یک» دستگیری‌ اخیر روزنامه‌نگاران در ایران را «تسویه حساب سیاسی» نامیده و آن را «یک مسأله جناحی برای حذف رقیب» دانسته بود.

بازداشت‌های اخیر به موضوع جدید اختلاف در بین مقامات حکومتی ایران تبدیل شده است. حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، روز چهارشنبه ۱۳ آبان در جلسه هیأت دولت گفته بود: «بی‌خودی نرویم، یک نفر، دو نفر را از این‌جا و آن‌جا به بهانه‌ای بگیریم، پرونده‌سازی کنیم و بعد بیاییم آن را در کشور بزرگ کنیم و بگوییم این خط، خط نفوذ است و جریان نفوذ است.»

روحانی در نمایشگاه مطبوعات نیز گفته بود که با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا قرار است چه کسی دستگیر شود و آبروی چه کسانی برده شود.

صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه در جلسه مسئولان این قوه چنین سخنانی را خلاف واقع و توهین به دستگاه قضایی دانسته و گفته بود: «انتظار چنین بیانی را از مسئولان مطلع نظام نداریم.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    تا حالا ضدانقلاب و جاسوس و عامل صیهونیسم و منافق و فتنه گر و....بود.... نفوذی هم اضافه شد!