ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ده‌ها کشته در انفجارهای انتحاری بیروت؛ یک روز عزای عمومی

در دو انفجار انتحاری در جنوب بیروت، دژ شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان، ۴۳ نفر کشته و ۲۳۹ نفر زخمی شدند. تمام سلام، نخست‌وزیر لبنان یک روز عزای عمومی اعلام کرد.

در دو انفجار انتحاری در جنوب بیروت، دژ شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان، ۴۳ نفر کشته و ۲۳۹ نفر زخمی شدند. تمام سلام، نخست‌وزیر لبنان یک روز عزای عمومی اعلام کرد.

به‌گفته منابع دولتی لبنان، شامگاه پنج‌شنبه ۱۲ نوامبر / ۲۱ آبان دو انفجار انتحاری در محله برج البراجنه در جنوب بیروت رخ داد. یکی از تروریست‌های انتحاری بمبی را در مقابل یک مسجد منفجر کرد و سپس بمب دوم در یک نانوایی منفجر شد. دو محل انفجار کمتر از ۵۰ متر با هم فاصله داشتند.

محله برج البراجنه از مناطق شیعه‌نشین است که در آن حزب‌الله لبنان، گروه مذهبی شیعه مورد حمایت ایران در آن حضور فعالی دارد. شبه‌نظامیان حزب‌الله در جنگ سوریه همراه با نیروهای دولتی بشار اسد با شورشیان و مخالفان می‌جنگد.

گروه «دولت اسلامی» (داعش) مسئولیت این انفجارها را به عهده گرفته است.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، چندین کشور غربی از جمله فرانسه، آلمان، اسپانیا و آمریکا، و همچنین گروه‌های فلسطینی، روسیه، ایران و دولت سوریه این انفجارها را محکوم کرده‌اند.

جنوب بیروت در سال‌های گذشته چندین بار هدف انفجارهای تروریستی قرار گرفته اما از ماه ژوئن ۲۰۱۴ این منطقه آرام بوده است.

ساعاتی پیش از دو انفجار بیروت نیروهای حزب‌الله لبنان به‌همراه ارتش سوریه یکی از شهرهای استراتژیک را از دست داعش خارج کرده بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.