ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیشمرگه‌های کرد وارد سنجار شدند

کردها در نبرد برای بازپس‌گیری شهر سنجار (شنگال) از دست گروه «دولت اسلامی» (داعش) موفق عمل کرده‌اند. آن‌ها وارد سنجار شده‌اند و به‌گفته مقامات کرد از هر طرف به سوی مرکز شهر پیش‌روی می‌کنند.

کردها در نبرد برای بازپس‌گیری شهر سنجار (شنگال) از دست گروه «دولت اسلامی» (داعش) موفق عمل کرده‌اند. آن‌ها وارد سنجار شده‌اند و به‌گفته مقامات کرد از هر طرف به سوی مرکز شهر پیش‌روی می‌کنند. برخی گزارش‌ها از تسخیر کامل سنجار خبر می‌دهند.

به‌گزارش آسوشیتدپرس، صبح جمعه ۱۳ نوامبر / ۲۲ آبان، شاهدان عینی گفته‌اند آتش مسلسل واحد‌های کرد از یک تپه در حومه شمال سنجار موقعیت نیروهای داعش را هدف قرار داده است.

نوری سعید، فرمانده یک واحد یزیدی پیشمرگه‌ها اعلام کرد که نیروهایش اکنون در حال نفوذ بیشتر به داخل شهر هستند.

به‌گفته کردها، یک کارخانه سیمان، یک بیمارستان و چند ساختمان دولتی آزاد شده‌اند.

یک فرمانده کرد نیز گفته است بیش از ۵۰ شبه‌نظامی داعش از شهر گریخته‌اند. نیروهای کرد در صفحه توئیتر نوشته‌اند: «بر داعش پیروز شدیم و آن‌ها در حال فرارند.»

در همین حال سعید مموزینی، سخنگوی رسمی حزب دمکرات کردستان عراق در شهر موصل در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: «شهر سنجار، واقع در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از موصل به‌طور کامل تحت کنترل نیروهای پیشمرگه کرد قرار دارد و حالا پرچم کردستان عراق در مرکز این شهر برافراشته شده است.»

او افزود: «داعشی‌ها در حال عقب‌نشینی به سوی شهرهای موصل و تل عفار هستند.»

پیشمرگه‌های کرد در عراق حملات خود در شمال عراق را بامداد پنج‌شنبه ۱۲ نوامبر / ۲۱ آبان، آغاز کردند. آن‌ها با پشتیبانی هوایی ائتلاف جهانی علیه داعش به‌رهبری آمریکا، قصد دارند شهر سنجار را به‌وطر کامل از دست گروه داعش خارج کنند.

نیروهای داعش شهر سنجار را در ماه اوت ۲۰۱۴ به تصرف خود درآوردند و به‌گفته شاهدان یزیدی صدها نفر را قتل عام کردند و زنان را برای جنگجویان مجرد خود به اسارت بردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.