ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«۹۰ درصد کودکان کانون اصلاح و تربیت، کودکان طلاق هستند»

موسوی چلک گفت کودکی که در «دروازه غار» زندگی می‌کند و «در خیابان باید خلاف کند تا قدرت پیدا کند، خود یک قربانی است.»

سید حسن موسوری چلک، رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت «محیط، جامعه، خانواده و خود فرد» عوامل تأثیرگذار در شکل‌گیری بزه در کودکان است، «به طوری که حدود ۹۰ درصد از کودکان کانون اصلاح و تربیت، کودکان طلاق هستند.»

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران یکشنبه ۲۴ آبان، در گفت وگو با  خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، با تأکید بر این که شرایط محیطی کودکان در بروز  بزه کاری مؤثر است گفت: «امروزه متأسفانه بیش از هزار منطقه در ایران است که حداقل‌های اولیه برای زندگی کردن را ندارند.»

موسوی چلک به آمار جدید وزارت راه درباره محل سکونت نامناسب نزدیک به یک چهارم مردم ایران اشاره کرد و گفت کودکی که در مناطق محروم مانند «دروازه غار» زندگی می‌کند و «در خیابان باید خلاف کند تا قدرت پیدا کند، خود یک قربانی است.»

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، شنبه ۲۳ آبان گفت که ۱۸ میلیون ایرانی «بدمسکن» هستند.

آمار دقیقی از کودکان بزهکار در ایران وجود ندارد. سازمان جهانی یونیسف از سال ۱۳۸۷ چندین بار از مقامات ایران خواسته ایت که اقدامی جهت «تشکیل پایگاه آماری جامع و شفاف از کودکان بزهکار» انجام دهد.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در ادامه به اجرای آیین دادرسی کیفری جدید در ایران از اول فروردین سال جاری اشاره کرد و گفت که قوانین ایران به سمتی حرکت می‌کند «که بعد از مجازات کودک معارض با قانون، دیگر آن کودک مجرم و بزهکار نیست و برایش سوء سابقه در نظر گرفته نخواهد شد.»

جمهوری اسلامی ایران سال ۱۳۷۴ با شرط «مطابقت کنوانسیون با شرع اسلام و قوانین داخلی» به پیمان نامه حقوق کودک پیوست.

سازمان‌های حقوق بشری بین المللی بارها به نقض حقوق کودک در ایران اعتراض کرده‌اند. «صدور حکم اعدام برای کودکان زیر ۱۸ سال»، «اعدام نوجوانان»، «حداقل سن ازدواج»، «سن کیفری کودکان» و «شرایط کانون اصلاح و تربیت» از جمله موارد نقض مفاد کنوانسیون حقوق کودک در ایران است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.