ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی ناجا: پرونده کشف حجاب به مدیران لشگری داده می‌شود

منتظر المهدی درباره دستور العمل جدید برای مقابله با «کشف حجاب در خودروها» گفت این خودروها توسط پلیس امنیت فراخوانده می‌شوند و تا تعیین تکلیف ممنوع الخدمات می‌شوند.

سعید منتظر المهدی، سخنگوی ناجا از سامانه جدید ثبت «تخلفات کشف حجاب» خبر داد و گفت که اطلاعات موارد تخلف در اختیار مدیران لشگری، کشوری و مأموران نامحسوس نیروی انتظامی قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گزارش داد سخنگوی ناجا، یکشنبه ۲۴ آبان در نشستی خبری به دستور اخیر فرمانده نیروی انتظامی در رابطه با «هنجارشکنان» اشاره کرد و گفت با «کشف حجاب در داخل خودرو، دور دور کردن، ایجاد مزاحمت برای نوامیس، داشتن سرعت زیاد و رانندگانی که حرکات نمایشی انجام می‌دهند برخورد خواهد شد.»

منتظر المهدی درباره دستور العمل جدید برای مقابله با «کشف حجاب در خودروها» گفت که براساس گزارشی که در اختیار مدیران لشگری، کشوری و مأموران نامحسوس نیروی انتظامی قرار می‌گیرد، این خودروها «توسط پلیس امنیت فراخوانده می‌شوند و تا تعیین تکلیف ممنوع الخدمات می‌شوند.»

او همچنین گفت که نزدیک به ۱۰ هزار خودرو در کل کشور تذکر گرفته‌اند و برای بیش از دوهزار خودرو پرونده تشکیل شده است.

حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تیر ماه سال جاری با تأکید بر برخورد قانونی با کشف حجاب خانم‌ها در داخل خودرو‌ها گفت: «برخورد با مظاهر فساد طبق قانون بر عهده نیروی انتظامی است، پلیس هیچ کاری را خارج از چارچوب قانون انجام نمی‌دهد.»

محمد کاظم بهرامی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح ایران نیز ۲۶ مهر گفت که باید امر به معروف و نهی از منکر در سطح «نیروهای مسلح» دنبال شود

منتظر المهدی  همچنین گفت که در صورت کشف حجاب در خودرو «اتومبیل به پارکینگ منتقل می‌شود تا تکلیفش مشخص شود.»

. به گفته سخنگوی ناجا خودروی توقیفی بر اساس حکم دادستان در مرحله اول به مدت یک هفته به پارکینگ انتقال می‌یابد، «برخی از جرائم نیز با جرائم مادی روبه‌رو خواهند بود و برخی دیگر به مراجع قضایی منتقل می‌شوند.»

مرداد امسال کمیسیون‌های فرهنگی و قضایی مجلس ایران خبر داده بود طرحی را تصویب کرده که بر اساس آن زنانی که در خودرو «کشف حجاب» کنند به پرداخت جریمه ۱۰۰ هزار تومانی محکوم می‌شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    با این بهانه های واهی میخواهند اتوموبیل های مردم را چند ماه در توقیف نگه دارند و بعد از جریمه و گرفتن پول پارکینگ آنها را آزاد کنند . این است عدالت اسلامی در کشور جنایتکاران اسلامی نفهم .