ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هفت میلیون هکتار از زمین‌‌ها در ایران در خطر بیابانی شدن هستند

عباس کارگر، مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ایران در مورد تبدیل هفت میلیون هکتار از اراضی کشور به بیابان هشدار داده است.

عباس کارگر، مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ایران در مورد تبدیل هفت میلیون هکتار از اراضی کشور به بیابان هشدار داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عباس کارگر یکشنبه ۲۴ آبان در نشست مطبوعاتی در حاشیه مراسم بیست و پنجمین کارگاه آموزشی طرح بین‌المللی مدیریت مشارکتی منابع طبیعی و توسعه روستایی در مشهد گفت: «در حال حاضر در حدود هفت میلیون هکتار زمین کشور، خطر تشکیل بیابان وجود دارد.»

او افزود که «نباید بگذاریم منابع آبی و خاکی کشور از بین برود.»

به گفته مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، «جهان با یک نگرانی و چالش بزرگ به نام بیابان‌زایی همراه است که از آن به‌عنوان زلزله خاموش یاد می‌شود و این مسأله تنها مختص کشور ایران نیست.»

عباس کارگر از استان‌های خراسان رضوی، سمنان، کرمان و مرکزی به عنوان استان‌هایی نام برده که اراضی آن‌ها توسط «اتباع خارجی» تخریب شده و در حال حاضر «اقداماتی جهت ترمیم مکان‌های تخریب‌یافته درحال انجام است.»

این مقام سازمان جنگل‌ها درباره این تخریب‌ها توضیح بیشتری نداده است.

عوامل مهم طبیعی و انسانی در گسترش بیابان‌ها در ایران و فرسایش خاک نقش داشته‌اند. افزون بر افزایش دمای هوا و خشکسالی‌های پی‌ در پی، «مدیریت نادرست منابع آبی، از بین بردن پوشش گیاهی و جنگل‌زدایی و شیوه‌های نادرست کشاورزی» در بیابان‌زایی در ایران مؤثر بوده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.