ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرصت‌های شغلی برای جوانان ایرانی «کم است»

فتح‌الله بیات، رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی ایران دلیل عمده بیکاری جوانان و فارغ‌التحصیلان را «عدم تعادل عرضه و تقاضا» در بازار کار می‌داند و می‌گوید فرصت شغلی برای جوانان کم است.

فتح‌الله بیات، رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی ایران دلیل عمده بیکاری جوانان و فارغ‌التحصیلان را «عدم تعادل عرضه و تقاضا» در بازار کار می‌داند و می‌گوید فرصت شغلی برای جوانان کم است.

فتح‌الله بیات، امروز سه‌شنبه ۲۶ آبان به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت که در ایران نیروی متقاضی کار زیاد و رشته‌های تحصیلی متنوع است اما در مقابل فرصت‌های شغلی در بازار کار محدود است.

به‌گفته او، بسیاری از کارجویان به دلایل مختلفی مانند «عدم تطابق رشته تحصیلی با حرفه، نبود تخصص لازم و نداشتن سابقه کار که ناشی از وضع بد بازار است»، فرصت حضور در بازار کار را از دست می‌دهند.

بیات می‌گوید بخش عمده‌ای از فارغ‌التحصیلان که فاقد سابقه کار هستند، «با مشاهده چنین فضایی از وضعیت بازار کار سرخورده و دلزده می‌شوند. ‌»

محمدحسین حاجیلو، معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور نیز روز گذشته گفته بود که به‌طور میانگین ۱۹ درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در ایران بیکار هستند. علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران پیش‌تر گفته بود که ۴۲ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در ایران بیکار هستند.

به‌گفته حاجیلو، از هر ۱۰۰ فارغ‌التحصیل دانشگاهی زن، ۳۳ تن بیکار و از هر ۱۰۰ فارغ‌التحصیل دانشگاهی مرد، ۱۲ تن بیکار هستند.

بر پایه گزارش مرکز ملی آمار ایران، بیشترین بیکاران در ایران دارای مدرک لیسانس هستند و این گروه تحصیلی، بالا‌ترین تعداد متقاضیان کار را دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.