ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«اموجی»: کلمه سال در بریتانیا

دیکشنری آکسفورد یک نشانه را به عنوان «کلمه سال» انتخاب کرد: «اموجی»: چهره‌ای که به پهنای صورتش می‌خندد اما بر روی گونه‌هایش دو دانه‌ درشت اشک جاری‌ست.

شهروندان به رویدادهای روز و به وقایع زندگی روزانه یکدیگر واکنش نشان می‌دهند. گاهی با کلمات و گاهی با نشانه‌ها. دیکشنری آکسفورد این بار یک نشانه را به عنوان «کلمه سال» انتخاب کرد: «اموجی»: چهره‌ای که به پهنای صورتش می‌خندد اما بر روی گونه‌هایش دو دانه‌ درشت اشک جاری‌ست.

در سال ۲۰۱۴ شهروندان بریتانیایی از میان نماد‌ها و نشانه‌های مرسوم در دنیای مجازی به میزان چهار درصد از اموجی برای بیان کردن عواطفشان استفاده می‌کردند. در سال ۲۰۱۵ محبوبیت این نشانه پنج برابر افزایش پیدا کرده و به ۲۰ درصد رسیده است. در جایگاه بعدی دهانی قرار دارد که به بوسه گشوده شده و پیرامون آن قلب‌هایی به پرواز درآمده‌اند.

«اموجی» ( Emoji) تصاویر مفهومی و صورتک‌هایی‌ست برای ارسال پیام‌های مجازی. نخستین بار در سال ۱۹۹۹ یک کارشناس امور ارتباطات در ژاپن به نام شیگتاکا کوریتا این نشانه‌ها را با الهام از تابلوهای راهنمایی و کمیک ابداع کرد. اموجی‌ها ابتدا در شبکه اینترنت در ژاپن به کار گرفته می‌شد، اما به زودی به سراسر جهان گسترش پیدا کرد.

دیکشنری آکسفورد در بیانیه‌ای که به مناسبت انتخاب کلمه سال در روزنامه تایم منتشر کرده می‌نویسد هرچند از سال ۱۹۹۹ نمادهای اموجی به کار گرفته می‌شوند، اما چند سالی بیش نیست که در میان کاربران محبوب شده‌اند.»

در این بیانیه آمده است: «اموجی‌ها بیانگر فرهنگ انسان‌ها در دنیای مجازی هستند: یک فرهنگ تصویری، عاطفی و گویا.»

کسپر گراتوو، سرپرست دیکشنری آکسفورد درباره این انتخاب گفته است:« اموجی‌‌ها به یک شکل مهم ارتباط تبدیل شده‌اند. آن‌ها مرزهای زبان را می‌توانند از میان بردارند.»

«اموجی» یک کلمه ژاپنی و تلفیقی‌ست از دو کلمه «تصویر» و «کلام» در زبان ژاپنی. دیکشنری آکسفورد از یک سایت برخوردار است و از یک دانشنامه. هر یک از این دو مرجع، به انتخاب خودشان کلمه‌ای را به عنوان کلمه سال انتخاب می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.