ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا ۱,۳ میلیارد دلار بمب به عربستان سعودی می‌فروشد

به‌رغم انتقادهای جهانی به بمباران‌های عربستان سعودی و نیروهای هم‌پیمانش در یمن، دولت آمریکا اجازه فروش ۱,۳ میلیارد دلار بمب به نیروی هوایی عربستان سعودی را صادر کرد.

به‌رغم انتقادهای جهانی به بمباران‌های عربستان سعودی و نیروهای هم‌پیمانش در یمن، دولت آمریکا اجازه فروش ۱,۳ میلیارد دلار بمب به نیروی هوایی عربستان سعودی را صادر کرد.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، دستور فروش بمب‌ها روز دوشنبه ۱۶ نوامبر / ۲۵ آبان صادر شده است.

عربستان سعودی ۱۲ هزار بمب ۲۰۰ تا ۹۰۰ کیلویی، یک هزار و ۵۰۰ بمب سنگرشکن که برای تخریب اهداف، سنگرها و تأسیسات بتونی زیرزمینی استفاده می‌شود، و شش هزار و ۳۰۰ بمب هدایت‌شونده لیزری از نوع «پیووی-۲» و «پیووی-۳» سفارش داده است.

افزون بر این تجهیزات، سعودی‌ها سامانه هدایت‌کننده بمب از طریق ماهواره را نیز دریافت خواهند کرد.

آژانس همکاری‌ امنیت دفاعی آمریکا (DSCA) اطمینان داده که فروش این بمب‌ها «در راستای ثبات منطقه است» و می‌گوید «فروش [بمب‌ها] توانایی عربستان سعودی برای رویارویی کنونی و آینده با تهدیدها را بهتر می‌کند.»

فروش این بمب‌ها در حالی صورت می‌گیرد که انتقادهای بسیاری از سوی نهادهای مدافع حقوق بشر و کشورهای جهان به بمباران‌های عربستان سعودی و ائتلاف عربی در یمن می‌شود.

عربستان سعودی به همراه چند کشور عربی منطقه از ماه مارس سال جاری حملات گسترده‌ای را در یمن آغاز کرده‌اند. هدف از حملات ائتلاف کشورهای عرب جلوگیری از پیشرفت نیروهای شیعیان حوثی است که ایران از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

مدافعان حقوق بشر می‌گویند حملات هوایی عربستان سعودی و متحدانش جان بسیاری از غیرنظامیان را گرفته است.

آژانس همکاری‌ امنیت دفاعی آمریکا می‌گوید «به‌دلیل عملیات پرشمار ضدتروریستی» زرادخانه عربستان سعودی تضعیف شده و آمریکا می‌خواهد توان نظامی عربستان سعودی را بیشتر کند.

ایالات متحده از عربستان و هم پیمانانش حمایت می‌کند و خود در عراق و سوریه همراه با ائتلاف جهانی علیه «دولت اسلامی» (داعش) می‌جنگد.

کنگره آمریکا باید با فروش بمب‌ها به عربستان سعودی موافقت کند.

در اواخر ماه اکتبر سال جاری میلادی نیز دولت آمریکا فروش چهار کشتی جنگی به عربستان سعودی را به مبلغ ۱۱ میلیارد دلار تایید کرد.

در حالی که منطقه در التهاب و تنش بالایی به‌سر می‌برد، عربستان در صدد مدرنیزه کردن سلاح‌های خود است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    تازه این اول کار است و شیطان بزرگ بدنبال درگیر ساختن عربستان با حکومت پوسیده و نظام اسلامی ایران است تا بدینوسیله بتوانند میلیاردها دلار سلاحی که در چند سال گذشته تولید و روی دستشان باد کرده است را به کشورهای منطقه غالب کنند و سود سرشاری از این رهگذر نصیب خود نمایند . متاسفانه هم ایران و هم عربستان ، در دام ننگین شیطان بزرگ وارد شده و فریب نیرنگ های بزرگ آمریکا و جهان به اصطلاح متمدن غرب را میخورند .

  • حقیقتگو

    واقعا این است چهره های سیاست امپریالیست ها برای مکیدن پولهای فروش نفت خاورمیانه نشینان توسط ابزارهای طراحی و پرورش داده شان در استتار حکومت اسلامی و قشون گوش بفرمان تروریست های ظاهر اسلام گرایشان در منطقه خاورمیانه که با ایجاد نا امنی و ترس و کشت و کشتار و وحشت پراکنی در منطقه موجب فروش اسلحه های میلیارد دلارشان شود. تمامی ریشه های حکومت گران متمدن و در اصل مردمی در خاورمیانه تحت عنوان دیکتاتور اره کردند. دیگر بر کسی در منطقه خاورمیانه که که ذره ای فکر و منطق سالم انسانی داشته باشد پوشیده نیست که تمامی جنایت ها در قبال خاورمیانه نشینان به هر شکل و فرمی که باشد مستقیما به جیب و افکار پلید استثمار گرانه امپریالیست ها دارد. چرا باید خاورمیانه اینقدر نا امن و وحشت آور و تهدید آور شود که مجبورانه نیاز به خرید میلیاردها دلار ابزار جنگی دفاعی باشد. چرا باید میلیاردها دلار که می تواند صرف براه اندازی اقتصاد و پیشرفت فرهنگ و تولید مشاغل اساسی و تولیدات مفید برای خوشبختی و شادی مردمان خاورمیانه شود مجبورانه باید صرف خرید اسلحه شود؟ ا