ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درگیری مسلحانه در پاریس چند کشته بر جای گذاشت

پلیس ضدتروریستی فرانسه رد عاملان ترورهای روز جمعه را در منطقه «سن دنی» پاریس گرفته است. سحرگاه چهارشنبه حمله به محله تروریست‌ها آغاز شد و چندین نفر کشته و زخمی شدند.

پلیس ضدتروریستی فرانسه، بامداد چهارشنبه ۱۸ نوامبر / ۲۷ آبان در دو محل از منطقه «سن دنی» واقع در شمال پاریس به مقر تروریست‌ها حمله کرد. هدف اصلی از این عملیات بازداشت عبدالحمید اباعود، مظنون شماره یک حملات تروریستی شامگاه روز جمعه پاریس بود.

در جریان حملات ضدتروریستی پلیس فرانسه در منطقه «سن دنی» پاریس چندین مأمور پلیس زخمی شده‌اند.

روزنامه لوموند فرانسه از کشته شدن دستکم دو نفر و بازداشت سه نفر خبر داده است. یکی از کشته‌شدگان یک زن بود که خود را منفجر کرد.

عبدالحمید اباعود بلژیکی است و در سال ۲۰۱۳ به گروه «دولت اسلامی» (داعش) پیوسته است. او در ماه ژانویه پس از خنثی شدن عملیات گروه تروریستی در شهر «ورویه» بلژیک و کشته شدن دو همدست‌اش، به سوریه گریخته بود. اکنون گفته می‌شود که او در فرانسه است و هنوز دستگیر نشده است.

یک منبع آگاه به خبرگزاری فرانسه گفته است چندین مأمور پلیس نیز در جریان این عملیات ضدتروریستی زخمی شده‌اند. مأموران پلیس به‌هنگام حمله از شمار افراد حاضر در محل غافلگیر شدند.

در مرکز منطقه «سن دنی» پاریس ـ کمی پس از ساعت هشت صبح چهارشنبه به‌وقت محلی

این عملیات حدود ساعت ۱۱ به وقت محلی پایان یافت و هنوز جزئیات آن اعلام نشده است. برنار کازنوو، وزیر کشور فرانسه پس از پایان عملیات در محل حاضر شد و مرگ دو نفر، از جمله یک زن را تأیید کرد.

مسئولان به شهروندان توصیه کرده‌اند که در خانه‌های خود بمانند. دبیرستان‌ها و دیگر مدارس «سن دنی» در روز چهارشنبه تعطیل اعلام شدند. دانشگاه پاریس ۸ که در منطقه «سن دنی» قرار دارد از دانشجویان و کارمندان خود خواسته است که به سر کار و درس نیایند.

پلیس فرانسه همچنین در پی یافتن دومین تروریستی است که در حمله به یک رستوران شرکت کرده و موفق به فرار شده است. پیش از او صلاح عبدالسلام، تروریست دیگر موفق به فرار شده است.

شب گذشته (سه‌شنبه) ۱۰ جنگنده نیروی هوایی فرانسه بار دیگر مواضع داعش را در رقه سوریه بمباران کردند.

فرانسوا اولاند در روز ۲۴ نوامبر به واشنگتن و در روز ۲۶ نوامبر به مسکو خواهد رفت تا برای تشکیل یک ائتلاف علیه داعش مذاکره کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.