ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درس «انسان‌شناسی اسلامی» در رشته‌های علوم انسانی اجباری می‌شود

غلامعلی حداد عادل، رئیس شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی از الزام تمام دانشجویان رشته‌های علوم انسانی به گذراندن درس «انسان‌شناسی اسلامی» خبر داد.

غلامعلی حداد عادل، رئیس شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی از الزام تمام دانشجویان رشته‌های علوم انسانی به گذراندن درس «انسان‌شناسی اسلامی» خبر داد.

غلامعلی حدادعادل: پس از تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، تدریس «انسان‌شناسی اسلامی» برای همه رشته‌های علوم انسانی الزامی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حداد عادل روز چهارشنبه ۲۷ آبان در نشست شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن اعلام این خبر افزود: «با توجه به این موضوع که مقرر شده، تمام دانشجویان علوم انسانی درس انسان‌شناسی اسلامی را بگذرانند؛ از میان کتاب‌هایی که در این زمینه موجود است ۱۵ عنوان کتاب انتخاب و برای بررسی مطالب به یکی از فضلای حوزه علمیه قم ارائه و سپس نظرات این استاد به کارگروه‌های ۱۵گانه منعکس شده تا آنان نیز نظرات خود را ارائه دهند.»

حدادعادل تألیف کتاب در این زمینه را مستلزم صرف وقت زیاد دانست و گفت تصمیم گرفته‌ شده تا با همکاری نهاد نمایندگی رهبر جمهوری اسلامی و تعدادی از مدرسین حوزه علمیه و دانشگاه، یکی از این ۱۵ کتاب برای تدریس انتخاب شود تا پس از تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، تدریس آن با عنوان انسان‌شناسی اسلامی برای همه رشته‌های علوم انسانی الزامی شود.

او همچنین از تأسیس معاونت امور دانشجویی در آینده خبر داد. این نهاد وظیفه خواهد داشت، وضعیت دانشجویان علوم انسانی را از نظر مقطع تحصیلی، گرایش، دانشگاه محل تحصیل و غیره به صورت مداوم رصد و پایش کند.

نخستین بار علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران پس از رویدادهای سال ۱۳۸۸ و اعتراض‌های گسترده به نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، موضوع تغییر آموزش علوم انسانی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی را مطرح کرد و پس از آن وزارت علوم دست به ایجاد تغییرات در رشته‌های علوم انسانی و جایگزینی آموزه‌های دینی زد که هنوز این تغییرات عملی نشده است.

آیت‌الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران ۱۶ مهرماه سال جاری با غربی دانستن علوم انسانی بر ترویج معارف دینی در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: «امروز علوم انسانی غربی هجوم خود را در کشور آغاز کرده است و ما آن مفاهیم را در دانشگاه‌ها تدریس می‌کنیم.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.