ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اوباما: رفتن اسد برای حل مناقشه لازم است

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا برای حل و فصل بحران منطقه و پیروزی بر گروه «دولت اسلامی» (داعش)، کنار کشیدن بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه از قدرت را ضروری دانست.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا برای حل و فصل بحران منطقه و پیروزی بر گروه «دولت اسلامی» (داعش)، کنار کشیدن بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه از قدرت را ضروری دانست.

باراک اوباما: صادقانه بگویم، من فکر نمی‌کنم تا زمانی که اسد در قدرت باشد بتوان به جنگ داخلی سوریه پایان داد.

به‌گزارش رویترز، اوباما روز پنج‌شنبه ۱۹ نوامبر / ۲۸ آبان در نشست رسانه‌ای اجلاس سالانه مجمع همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام (APEC) در مانیل فیلیپین گفت: «ما و هم‌پیمانان ما در ائتلاف جهانی می‌دانیم که ماه‌ها طول خواهد کشید تا روسیه، ایران، رهبران و نخبگان سوریه دریابند که تا زمانی که بشار اسد در قدرت است جنگ داخلی در سوریه متوقف نخواهد شد و تا زمانی که خصومت‌ها ادامه یابند داعش نابود نخواهد شد.»

رئیس جمهوری آمریکا همچنین افزود که مسکو و تهران، داعش را «تهدید جدی» می‌دانند اما فعالیت آن‌ها در سوریه پیش از هر چیز به‌منظور حمایت از بشار اسد است.

روسیه و ایران خواهان در قدرت ماندن بشار اسد هستند اما آمریکا و متحدان غربی‌اش از کنار کشیدن اسد از قدرت حمایت می‌کنند.

اوباما گفت: «صادقانه بگویم، من فکر نمی‌کنم تا زمانی که اسد در قدرت باشد بتوان به جنگ داخلی سوریه پایان داد.»

روز گذشته (چهارشنبه) سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که در مذاکرات وین برای حل بحران سوریه هیچ‌گونه توافقی درباره عدم شرکت بشار اسد در روند وفصل حل سیاسی مسأله سوریه حاصل نشده است.

او افزود: «برخی از شرکت کنندگان در مذاکرات وین چنین ایده هایی را مطرح کردند اما این ایده ها حمایت تمام حاضران را به دست نیاوردند.»

پیش از آن، وزیر خارجه روسیه سیاست آمریکا در سوریه را نیز مورد انتقاد قرار داده و آن را «دو گانه» خوانده بود. لاوروف گفته بود: «[آمریکایی‌ها] می‌خواهند از طریق داعش هر چه زودتر و به هر شکل ممکن اسد را تضعیف کنند و در عین حال نمی‌خواهند که داعش نیز آن‌قدر قدرت بگیرد که بتواند پس از آن قدرت را قبضه کند.»

جنگ در سوریه از ماه مارس سال ۲۰۱۱ تا به امروز ادامه دارد. سازمان ملل متحد می‌گوید این درگیری‌ها تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر کشته بر جای گذاشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.