ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عملیات پلیس بلژیک برای یافتن سرنخ‌هایی از عامل ترورهای پاریس

پلیس بلژیک در یک عملیات جدید ضدتروریستی خانه‌هایی را در دو منطقه «مولنبیک» و «جت» بروکسل مورد بازرسی قرار داد تا اطلاعاتی درباره یکی از عاملان ترورهای پاریس به‌دست آورد.

پلیس بلژیک روز پنج‌شنبه ۱۹ نوامبر / ۲۸ آبان در یک عملیات جدید ضدتروریستی خانه‌هایی را در دو منطقه «مولنبیک» و «جت» بروکسل مورد بازرسی قرار داد تا اطلاعاتی درباره یکی از عاملان ترورهای  پاریس به‌دست آورد.

به‌گزارش خبرگزاری بلگای بلژیک در مجموع شش مورد مشکوک بازرسی شد. هدف از این عملیات جست‌وجوی سرنخ‌هایی از بلال حادفی است. حادفی یکی از تروریست‌هایی بود که شامگاه جمعه در پاریس دست به عملیات انتحاری زد.

پلیس خانه‌های دوستان و بستگان بلال حادفی را مورد بازرسی قرار داد.

جست‌وجوهای پلیس در منطقه «مولنبیک» تا ظهر پنج‌شنبه همچنان ادامه داشت.

به‌گفته دادستانی بلژیک عملیات پلیس به‌طور مستقیم به ترورهای پاریس مربوط نیست و تحقیقات در این‌باره از آغاز سال ۲۰۱۵، زمانی که حادفی به سوریه رفت، شروع شده بود. بازرسان در این زمینه یک نفر را بازداشت کرده‌اند.

بلال حادفی، فرانسوی مراکشی‌تبار، شامگاه جمعه گذشته، هنگامی که در رستورانی در نزدیکی ورزشگاه «دو فرانس» پاریس خود را منفجر کرد ۲۰ سال سن بیشتر نداشت.

بلال حادفی، فرانسوی مراکشی‌تبار، هنگامی که در پاریس خود را منفجر کرد ۲۰ سال سن بیشتر نداشت.

او در بلژیک زندگی می‌کرد و از تابستان ۲۰۱۴ جذب گروه «دولت اسلامی» (داعش) شد. حادفی در بهار ۲۰۱۵ به سوریه رفت و چند ماه در آن‌جا ماند. تاکنون معلوم نشده که او چه زمانی به اروپا بازگشته است.

بلژیک مرکز عملیات تروریستی جمعه در پاریس بود. صلاح عبدالسلام، یکی از تروریست‌های فراری و برادرش محمد عبدالسلام که در عملیات انتحاری کشته شد نیز در منطقه «مولنبیک» بروکسل زندگی می‌کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    "بلال حادفی، فرانسوی مراکشی‌تبار، هنگامی که در پاریس خود را منفجر کرد ۲۰ سال سن بیشتر نداشت." بلال حادفی، فرانسوی نیست و نبود بلکه مسلمان و مراکشی‌ بود و همیشه بلال و مسلمان بوده و هیچوقت نباید با میشل، ژاک، ژرژ،..........اشتباه گرفته شود.