ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بلژیک تدابیر امنیتی ضد ترور را به بالاترین سطح رساند

چارلز میشل، نخست وزیر بلژیک نیز صبح شنبه اعلام کرد که خطر حمله تروریستی «بر اساس اطلاعات دقیق به دست آمده قطعی است.»

بلژیک بالاترین سطح تدابیر و هشدارهای امنیتی را در بروکسل، پایتخت این کشور به اجرا می‌گذارد. در همین راستا، متروی این شهر بسته شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز،  یک سخنگوی مرکز بحران دولت بلژیک شنبه ۲۱ نوامبر/ ۳۰ آبان با هشدار به مردم بروکسل درباره حضور در محل‌های پرجمعیت و پرتردد مانند مراکز خرید، کنسرت‌ها، مراسم و تجمعات و پایانه‌های حمل و نقل شهری، خطر حمله تروریستی را «جدی و حتمی» خواند.

شارل میشل، نخست وزیر بلژیک نیز صبح شنبه اعلام کرد که خطر حمله تروریستی «بر اساس اطلاعات دقیق به دست آمده قطعی است.»

وضعیت خطر درجه چهار، بالاترین سطح خطر در بلژیک، یک هفته پس از آن اعلام می‌شود که مقامات بلژیکی خبر دادند یکی از افراد مظنون به شرکت در حملات جمعه ۱۳ نوامبر به پاریس در بروکسل است.

نیروهای امنیتی بلژیک طی هفته گذشته در شهرهای مختلف این کشور و به ویژه پایتخت آن عملیات گسترده تجسس انجام دادند. مقامات بلژیک می‌گویند شبکه‌ای از اعضای داعش در بلژیک در برنامه‌ریزی حملات پاریس نقش داشتند و احتمال می‌رود در حال طرح‌ریزی حمله جدیدی باشند.

مرکز بحران بلژیک در وبسایت این سازمان بیانیه‌ای منتشر کرده است که بر اساس آن خطوط متروی بروکسل تا یکشنبه ۲۲ نوامبر بسته خواهد بود.

مقامات قضایی بلژیک، پنجشنبه ۱۹ نوامبر/ ۲۸ آبان از بازداشت یکی از مظنونان حملات هفته گذشته به پاریس خبر دادند.

گفته می‌شود، صلاح عبدالسلام، تبعه فرانسه و یکی از افراد مظنون به شرکت در حملات پاریس که در بروکسل زندگی می‌کرد، هفته گذشته به این شهر بازگشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.